ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

امیرعبداللهیان:

برای تبادل زندانیان با آمریکا توافق کردیم

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در موضوع تبادل زندانیان موجود میان ایران و آمریکا، به یک توافقی در روزهای اخیر دست پیدا کرده‌ایم. از ماه مارس سال گذشته در این رابطه یک سندی میان ما و طرف آمریکایی به طور غیرمستقیم به امضا و تایید رسید، اما زمینه اجرایی ‌آن اکنون فراهم شده و از نظر ما همه چیز آماده است.

به گزارش اترک؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره توافق ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک گفت: ما در همین چارچوب پیشرفت‌های خوبی را در بحث توسعه مناسبات با همسایگان در ماه‌های گذشته شاهد بودیم. از ماه‌ها قبل ایده‌هایی در خصوص حل مشکلات با برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی مطرح بود. در جریان نشست بغداد ۲ در اردن گفت‌وگوی اولیه‌ای بین من و آقای فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، در محل ورودمان به اجلاس چند دقیقه‌ای انجام شد.

امیرعبداللهیان افزود: طرف سعودی تاکید داشت بر آمادگی خودش برای این که روابط به حالت طبیعی بازگردد. طبعا این مسئله یک زمینه دیگری را هم با خودش همراه کرد و آن به این بر می‌گردد که آقای شی، رییس جمهور چین زمانی که قصد سفر به عربستان سعودی را داشت، ایده‌هایی را با ما در میان گذاشتند. مدیرکل سیاسی ما ملاحظاتی نسبت به مواضع منطقه‌ای ما و چین داشتند که مقامات چینی را توجیه کردند  گفت‌وگوهایی که شکل می‌گیرد، در چه چارچوبی می‌تواند به نفع مناسبات منطقه و کشورهای منطقه باشد.

او همچنین تشریح کرد: در نهایت، در سفری که جناب آقای دکتر رئیسی به پکن داشتند، در ملاقات خصوصی، آقای شی، ریس جمهور چین هم گزارشی را ارائه کردند از گفت‌وگوهایشان با مقامات عالی عربستان سعودی و از آن سفرشان و هم این که ایشان برای این که یک نقش میانجی را ایفا کنند برای برون‌رفت تهران و ریاض از چالش‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، ایده‌هایی را مطرح کردند.

آقای دکتر رئیسی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در این رابطه تبیین کردند؛ نگاه دولت‌شان را نسبت به حل مشکلات با کشورهای منطقه و حرکت در مسیر گفت‌وگو و فراتر از آن، شکل گرفتن همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در منطقه بیان کردند و در نهایت قرار شد که گفت‌وگویی بین تهران و ریاض در پکن شکل بگیرد. ایده‌های مختلفی مطرح بود که این گفت‌وگو در چه سطحی انجام شود.

به نوشته ایسنا، وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: تبادل پیام‌ها همچنان در گفت‌وگوهای لغو تحریم‌ها در جریان است و در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود در روزهای آینده انجام خواهد شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه