ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کارگران زیر فشارابر تورم هستندکه مدیران دولتی برایشان ایجاد کرده اند ⁉

افزایش ۶۰ درصدی هم پاسخگویی هزینه زندگی کارگران نیست !

اترک/ فرزین اصل افروزی: این مطلب را علی آذربایجانی رییس کانون شوراها در نشست هفتگی اعضای هیات مدیره کانون شوراها ی اسلامی کار آذربایجان غربی گفت واظهار داشت: دستکاری دولت در اعداد و ارقام معیشت وتورم ، کارگران را فقیرتر کرده است !

وی افزود : بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تورم خوراکی ها در بهمن سال ۱۴۰۱ برابر با ۷۰.۵ درصد بوده و از مرز ۷۰ درصد عبور کرده است. رشد بالای قیمت خوراکی ها به نوعی حاکی از فشار رشد قیمت ها را به طبقات پایین تر درآمدی است؛ چرا که عمده هزینه خانوار دهک های پایین تر مربوط به مواد غذایی است. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در بهمن ماه ۱۴۰۱ برای دهک های مختلف هزینه ای از ۴۵.۱ درصد برای دهک دهم (ثروتمندترین) تا ۵۴.۹ درصد برای دهک اول (فقیرترین) است. به این ترتیب تفاوت تورم فقیرترین و غنی ترین دهک ها حدود ۱۰ درصد است.

آذربایجانی تصریح کرد : به عبارت ساده تر، تورم آثار خود را بر طبقات کم درآمد که همان کارگران و مزدبگیران هستند، خیلی بیشتر نشان می دهد. که تورم بالا موجب شده که سهم مسکن در سبد هزینه کارگران به حدود ۵۰ درصد برسد و اگر بخواهیم تنها تورم مسکن و خوراکی ها را با حداقل مزد کارگران بسنجیم، متوجه می شویم که حقوق کارگران کفاف سایر هزینه های زندگی آن ها را نمی دهد.

این مقام عالی کارگری استان آذربایجانغربی جمعیت کارگران بیمه شده استان را نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر عنوان کرد وگفت: طبق بررسی های میدانی بیش از ۶۰ در صد کارگران استان فاقد مسکن هستند ومتاسفانه مسوولین استانی برنامه ی برای تولید مسکن ارزان قیمت به کارگران را ندارند

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه