ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مرگ خاموش 5 نفر در خراسان شمالی

بجنورد زیبا: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از فوت ۵ نفر در نتیجه گازگرفتگی طی امسال در استان خبر داد.

 

به گزارش بجنورد زیبا، سید محمود هاشمی در نشست خبری با رسانه ها گفت: عملیات گازرسانی به ۱۰۲ روستای استان طی امسال و در دهه فجر به زمین می‌خورد.

سید محمود هاشمی اظهار کرد: قرار است طی امسال کلنگ گازرسانی به ۱۰۲ روستا شامل یک هزار و ۸۵۰ خانوار با طول شبکه ۴۵۰ کیلومتر بر زمین زده شود.

وی افزود: اعتبار این پروژه ها ۱۶۷ میلیارد تومان است که قرار است کلنگ آن ها طی دهه مبارک فجر بر زمین بخورد و اهالی این روستاها را از نعمت گاز برخوردار نماید.

وی با اشاره به سهم شهرستان های مختلف استان از پروژه های گازرسانی روستایی، بیان کرد: ۲۶ روستا در شهرستان مانه و سملقان با ۵۵۰ خانوار و ۵۲ میلیارد تومان اعتبار، ۲۲ روستا در شهرستان راز و جرگلان با ۳۲۰ خانوار با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار، ۱۳۰ روستا در شهرستان اسفراین با ۳۴۰ خانوار و ۳۱ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰ روستا در شهرستان جاجرم با ۱۸۰ خانوار و ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، ۱۳ روستا در شهرستان گرمه با ۱۷۰ خانوار و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار، ۹ روستا در شهرستان بجنورد با ۱۲۰ خانوار و ۱۳ میلیارد تومان اعتبار، ۷ روستا در شهرستان فاروج با ۱۸۰ خانوار و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار و ۲ روستا در شهرستان شیروان با ۳۰ خانوار و ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار سهم شهرستان های استان از عملیات ۴۵۰ کیلومتری خط گازکشی در استان است.

هاشمی تاکید کرد: مدت اجرای این پروژه ها، یکساله است و پس از آنکه کلنگ آن ها برزمین بخورد تا دهه فجر سال آینده به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵۱ روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند، تصریح کرد: این تعداد روستایی که قصد داریم عملیات گازرسانی در آن ها را انجام دهیم تا کنون لنگ مجوزهای سایر ادارات از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای بود.

وی ادامه داد: سازمان های مختلف به هنگام انجام عملیات عمرانی و... نیازمند اخذ مجوز از برخی مجموعه ها هستند که در خصوص عملیات گازرسانی، یکی از این دستگاه ها که ما باید از آن ها مجوز بگیریم، اداره کل راهداری است؛ چراکه خط لوله گازرسانی در بسیاری از نقاط به موازات جاده پیش می رود و باید نکات متعددی در آن رعایت شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم، نیازمند همدلی دستگاه های اجرایی است، اظهار کرد: به عنوان مثال یکی از مواردی که باید مورد بحث قرار می گرفت، رعایت حریم جاده با فاصله بسیار و سپس انجام شدن عملیات در باند تاسیسات زیرزمینی بود.

هاشمی افزود: رعایت حریم مورد نظر راهداری سبب می شد خط گازی که قرار است به یک روستا برسد، در بعضی نقاط از قله کوه و در بعضی نقاط از پایین دره ای عمیق انجام شود و این موضوع عملا سبب شده بود عملیات گازرسانی به این روستاها تا امسال غیر ممکن شود.

وی گفت: خوشبختانه طی ۲ ماه گذشته و با افزایش همدلی و تعاملات بین دستگاهی، مجوز این عملیات از اداره کل راهداری استان نیز اخذ شد تا بتوانیم طی امسال عملیات گازرسانی به روستاهایی که در این مسیرها قرار داشتند را آغاز کنیم و تا دهه فجر سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۲ روستای دیگر را از نعمت گاز بهره مند نماییم.

سید محمود هاشمی همچنین از فوت ۵ نفر در نتیجه گازگرفتگی طی امسال در استان خبر داد.

وی اظهار داشت: این میزان حوادث در سال گذشته شامل ۹ فوتی گازگرفتگی و ۱۵ مورد فوتی در نتیجه انفجار بوده و ۹۵ درصد فوتی ها در سال جاری ناشی از استشمام گاز مونواکسید کربن بوده است.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از تمام افراد به ویژه در ساختمان های نوساز خواست حتما در هنگام نصب بخاری از باز بودن دریچه دودکش اطمینان حاصل نمایند و یا از گذاشتن دودکش در داخل آب جدا خودداری کنند. 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه