ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

انتقام خون شهدای حادثه زاهدان در دستور کار

گروه سیاسی: زاهدان جمعه خونینی را سپری کرد و تاکنون طبق اخبار رسمی 19 نفر از‌جمله سرهنگ سید‌علی موسوی، مسئول اطلاعات سپاه استان سیستان‌و‌بلوچستان، به شهادت رسیده‌اند و طبق گفته استاندار سیستان‌وبلوچستان، 20 نفر نیز مجروح شده‌اند. بر اساس گزارش های رسیده از زاهدان، عده‌ای از افراد ناشناس و تجزیه‌طلب، به‌ سمت کلانتری 16 زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله‌ور شدند و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند. آنها بعد از خسارت به دیوارهای کلانتری، اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری 16 کردند که در نهایت این اقدام تروریستی 19 شهید و 20 مجروح داشت.

 

در گزارش دیگری از قول یک منبع آگاه، به کشته‌شدن ضارب شهید علی موسوی اشاره و نوشته شده است: سردار سید‌حمیدرضا هاشمی‌ (با نام مستعار سیدعلی موسوی) معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان‌و‌بلوچستان، در مقابله با این تروریست‌ها به شهادت رسید‌ و عامل شهادت معاون اطلاعات سپاه سلمان سیستان‌و‌بلوچستان که یک تک‌تیرانداز بود و به صورت هدفمند اقدام به شلیک کرده بود، به هلاکت رسیده است.

هلاکت ریگی

همچنین «عبدالمجید ریگی» و «یاسر شه‌بخش»، دو عضو برجسته گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم کشته شده‌اند. در ادامه، ‌گروهک تروریستی «جیش‌الظلم» در اطلاعیه‌ای مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفت.

سپاه سلمان استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز اعلام کرده پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مقتدر و مصمم اطلاعاتی‌، امنیتی و انتظامی با قاطعیت به تفرقه‌افکنی‌ها و جنایات مزدوران پاسخ خواهند داد‌.

 در همین راستا دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان نیز گفته است: تاکنون هشت نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند. شمس‌آبادی در توضیح آنچه در زاهدان رخ داده است، با اشاره به اینکه افراد متعرض و حمله‌کننده وابستگی سازمانی به گروهک‌های معاند داشته‌اند، افزود: حمله‌کنندگان به پاسگاه انتظامی، وابسته به گروهک‌های معاند و تجزیه‌طلب بوده‌اند و گروهک‌های ضد تمامیت ارضی کشور از آنها اعلام حمایت کرده‌اند. این اقدام آنها هیچ ارتباطی به مردم نداشته است. این افراد در اقدامی تروریستی، با اسلحه وارد خیابان شده و به سمت مأموران و حتی مردم عادی تیراندازی کردند و با ادعای حمایت از مردم فهیم بلوچ، چند پاساژ متعلق به همین مردم فهیم و بانک‌ها را آتش زدند. دادستان مرکز سیستان‌و‌بلوچستان درباره اقدامات دادگستری استان گفت: در بدو امر و با ارائه گزارش‌های اولیه، دستگیری افراد مسلح که اقدام به ناامنی کرده بودند، در دستور کار قرار گرفت و تاکنون هشت نفر از اشرار مسلح که قصد افزایش دامنه ناامنی‌ها را داشتند، دستگیر شده‌اند.

شمس‌آبادی گفت: بر مبنای گزارش‌های اولیه، افرادی قصد داشتند بعد از ایجاد ناامنی به هر طریقی از منطقه خارج شوند که این افراد در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان‌(عج) در سیستم اطلاعاتی کشور قرار گرفته‌اند. دادستان مرکز استان سیستان‌و‌بلوچستان در توضیح شرایط حاکم بر زاهدان بیان کرده است: در‌حال‌حاضر امنیت در استان برقرار است. هدف معاندین نظام برهم‌زدن وحدت بین شیعه و سنی است و هم علمای اهل تشیع و هم مولوی‌های اهل تسنن از اقدامات این گروهک معاند نظام اعلام بیزاری و برائت کرده‌اند.

کشف محموله مهمات جنگی در سیستان‌و‌بلوچستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان‌و‌بلوچستان: محموله سنگین سلاح ‌و مهمات جنگی در راستای اغتشاشات و سایر اقدامات امنیتی قبل از ورود به ایران در مرزهای سیستان‌و‌بلوچستان ‌کشف‌و‌ضبط شد. در این عملیات ۹۰ قبضه سلاح و ۶۰ هزار انواع مهمات کشف و عوامل آن نیز دستگیر شدند. وی با اشاره به اینکه این سلاح با قصد ضربه‌زدن به مردم و ایجاد ناامنی در‌حال ورود به کشور بود، تصریح کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی تمام تحرکات دشمنان علیه کشور را زیر نظر دارند و قبل از اینکه بخواهند اقدامی انجام دهند، در تور اطلاعاتی آنها گرفتار خواهند شد.

یک توجیه دور از منطق

در گزارش های متعددی که از این حادثه رسید به اعترافات یکی از بازداشت‌شدگان اشاره شده است. عبد‌الرحیم گرگیج به‌عنوان یکی از افراد درگیر در حوادث زاهدان پس از دستگیری می‌گوید: بعد از نماز جمعه دیدیم به دلیل تجاوز به یک دختر شلوغ شد و مردم به سمت پاسگاه سنگ می‌زدند. وی می‌گوید مسلح نبودم، اما در مسیر سه نفر در پژو۴۰۵ با اعلام اینکه دارند مردم را می‌کُشند، اسلحه میان مردم توزیع می‌کردند. وی ادامه می‌دهد تحت تأثیر جو اسلحه را پذیرفته و اصلا به عواقب آن فکر نکرده و در نهایت از مردم می‌خواهد به شایعات توجه نکنند.

انتقام خون شهدای حادثه زاهدان در دستور کار

به همین منظور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه پاسداران و بسیجیان حریم امنیت، در دفاع از امنیت و آرامش مردم زاهدان، تاکید کرد: انتقام از خون شهدای سپاه و بسیج و مردمانی که قربانی جنایت جمعه سیاه زاهدان شدند را در دستور کار خود می‌دانیم و به مردمان صبور و نجیب این استان اطمینان می‌دهیم راه مقابله بی‌وقفه با توطئه‌های استکبار جهانی و تروریست‌های مزدور و اجیر شده توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه تا سر حد شهادت ادامه خواهد داشت.

در این پیام آمده است: شهادت مظلومانه پاسداران و بسیجیان حریم امنیت، سردار رشید اسلام سید حمیدرضا هاشمی (معاون اطلاعات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان) و همرزمان شهیدش محمد امین آذر شکر، سعید برهان زهی ریگی و محمدامین عارفی در میدان پرافتخار دفاع از امنیت و آرامش مردم فهیم و غیور زاهدان را به محضر مبارک رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ( مدظله العالی)، آحاد ملت شریف و مجاهد ایران اسلامی به ویژه خانواده معظم آنان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

سرلشکر سلامی تاکید کرده است: این شهیدان عالیقدر بویژه سردار شجاع و پاکباخته شهید هاشمی عمر با برکت خود را وقف خدمت صادقانه و عاشقانه به ملت و مملکت اسلامی به ویژه استان کهن سیستان و بلوچستان و صیانت از امنیت و آرامش مردمان این منطقه نمودند، که شعاع درخشش، شکوه و عظمت آن برای همیشه ماندگار و راهنمای نسل‌های آینده استان و بلکه ایران عزیز خواهد بود.

رد پای دولت جعلی و جنایتکار صهیونیست در جمعه خونین

فرمانده کل سپاه با تقدیر از هوشمندی، هوشیاری، بردباری و بصیرت مثال‌زدنی یکایک زاهدانی‌های مومن که همیشه پیرو آموزه های پیامبر اعظم (ص) و پاسدار وحدت، اخوت و یکپارچگی بین مذاهب اسلامی هستند، عنوان کرده: از همکاری و همراهی آنان با حافظان امنیت و نظم جامعه در لحظات حساس پس از واقعه تلخ و ناگوار اخیر که دست‌های پلید سردمداران نظام سلطه و استکبار به ویژه حاکمان رژیم تروریست پرور امریکا و دولت جعلی و جنایتکار صهیونیستی در فرماندهی تروریست های تجزیه طلب و بقایای گروهک خائن، خبیث و تروریستی عبدالمالک ریگی معدوم دیده می‌شود ، خاضعانه قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

وی در این پیام تصریح کرد: مرزداران واقعی ایران اسلامی در منطقه راهبردی جنوب شرق به واقع شما مرزنشینان عزیز بلوچ و سیستانی هستید که رزمندگان حافظ امنیت به پشتوانه شما ضربات مهلک و ویرانگری را به اردوگاه  شیطان و تروریست‌های جلاد و خون آشام در این دیار وارد می سازند.

سرلشکر سلامی در پیام خود با تاکید بر اینکه انتقام از خون شهدای سپاه و بسیج و مردمانی که قربانی جنایت جمعه سیاه زاهدان شدند را در دستور کار خود می‌دانیم، تاکید کرده است: به مردمان صبور و نجیب این استان اطمینان می‌دهیم راه سردار سرافراز شهید حمیدرضا هاشمی و دیگر شهیدان بخون خفته در مقابله فداکارانه و بی‌وقفه با توطئه‌های استکبار جهانی و تروریست‌های مزدور و اجیر شده توسط سرویس‌های امنیتی بیگانه تا سر حد شهادت ادامه خواهد داشت.

پیام سازمان اطلاعات سپاه

در همین راستا نیز سازمان اطلاعات سپاه در پیامی با تبریک و تسلیت شهادت پاسداران و بسیجیان حریم امنیت، سردار رشید اسلام سید حمیدرضا هاشمی و همرزمانش تاکید کرده است: فرزندان ملت سرافراز ایران اسلامی همچون گذشته انتقام خون پاک شهدای مظلوم زاهدان را از دشمنان ملت خواهند گرفت و به فضل الهی بساط حرکات کور و ددمنشانه دشمنان را برمی چینند.

متن پیام به این شرح است:

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا(احزاب 23)

شهادت هنر مردان خداست و بندگان مخلص و الهی همیشه و در همه حال در آرزوی شهادتند.

خوشا بحال کسانی که در راه جهاد فی سبیل الله و مقابله با معاندان دین خدا، عاشقانه به دیدار معبود خود شتافتند.

بار دیگر دست جنایت آلود دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از آستین اشرار و آشوب گران بیرون آمد و خون پاک یکی دیگر از سربازان وطن ( سردار شهید سیدحمید رضا هاشمی  معروف به سیدعلی موسوی) و جمعی از همرزمان شهیدش را به هنگام تلاش برای حفظ امنیت و آرامش مردم بر زمین ریخت.

بی شک ملت شهید پرور ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، تعرض به امنیت و جان مردم و سربازان وطن را بی پاسخ نخواهد گذاشت و دشمنان کینه توز ملت سرافراز ایران و انقلاب اسلامی، بویژه گروهک های ظالم و تجزیه طلب و ایادی آنان بدانند، فرزندان ایران اسلامی در حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن لحظه ای غافل نبوده و با چشمان بیدار و اشراف کامل اطلاعاتی تمامی توطئه ها و فتنه های کور آنان را رصد نموده؛ به مدد الهی ضربات مهلکی را توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) دریافت خواهند کرد.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک و تسلیت شهادت پاسدار رشید اسلام، سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی و همرزمان شهیدش  محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج) ، فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی و خانواده معظم و معزز آنان ، اعلام می دارد؛ بی شک فرزندان ملت سرافراز ایران اسلامی همچون گذشته انتقام خون پاک شهدای مظلوم زاهدان در جمعه سیاه را از دشمنان خواهند گرفت و  حملات ناجوانمردانه معاندین مسلح، اشرار و آشوب طلبان را بی پاسخ نخواهد گذاشت و به فضل الهی بساط حرکات کور و ددمنشانه دشمنان را برمی چینند.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه