ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

توجه دولت به عدالت در سلامت خراسان شمالی

اترک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دولت سیزدهم در بخش سلامت توجهات ویژه‌ای دارد به عبارتی دولت کنونی عدالت در سلامت را سرلوحه اقدامات قرار داده است.

به گزارش اترک، پور نقی با حضور در دفتر مرکزی روزنامه اترک و پایگاه بجنورد زیبا، ضمن تبریک روز خبرنگار بابیان اینکه این مجموعه رسانه ای در ایام کرونا همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشته است، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی مصوبات خوبی در حوزه سلامت استان رقم خورد و نگاه ویژه رئیس‌جمهور، عدالت در سلامت است.

وی بابیان اینکه در سال های گذشته رشد متوازن و عدالت در سلامت تا حدودی کمرنگ شده است، افزود: خراسان شمالی در برخی شاخص‌ها نسبت به میانگین کشوری فاصله دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی به این موضوع است.

پور نقی نگاه وزارت بهداشت و دولت را عدالت در سلامت عنوان کرد و گفت: با نگاه به این رویکرد مصوبات خوبی برای استان در نظر گرفته‌شده است. به‌عنوان‌مثال تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان راز وجرگلان و افزایش تخت‌های بیمارستانی برای بیمارستان پور سینای آشخانه ازجمله این توجهات است.

وی اضافه کرد: با انجام این دو اقدام مهم، حجم بار و بیمار از مرکز استان کاهش‌یافته و در نتیجه خدمات‌رسانی بهتری می‌توان داشت و بجنورد میتواند به‌عنوان مرکز ارجاع رسالت خود را در حوزه سلامت انجام دهد.

پور نقی با تأکید مجدد بر اهمیت عدالت در سلامت تصریح کرد: واحدهای بهداشتی و مراکز سلامت استان باید به‌صورت عادلانه خدمات را دریافت و توزیع کنند.

به گفته وی، در سفر ریاست جمهوری ۸۰۰ میلیارد تومان برای بخش سلامت خراسان شمالی در نظر گرفته‌شده که با جذب این اعتبار استان به میانگین شاخص‌های کشوری نزدیک می‌شود.

پور نقی همچنین بابیان اینکه ارائه خدمات به دو بخش منابع فیزیکی و انسانی بستگی دارد، افزود: به‌عنوان‌مثال برخی منابع فیزیکی مانند دستگاه سنگ‌شکن در استان وجود ندارد که تأمین این دستگاه برای خراسان شمالی مشکلی ندارد اما نبود نیروی ماهر و متخصص برای استفاده از آن یک کمبود است و در بحث راه‌اندازی مرکز ناباروری هم همین موضوع صدق می‌کند باید نیروی ماهر و متخصص در این زمینه وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: به‌منظور بهره‌مندی از خدمات بیشتر بخش سلامت استان در برخی قسمت‌ها با رایزنی به دنبال تأمین نیروی متخصص هستیم.

پور نقی با اشاره به اینکه ظرفیت هر استان و شهرستان در جذب نیروی انسانی به فاکتورهای زیادی نیاز دارد، اظهار کرد: با ورود فرد متخصص به استان باید سرمایه‌گذاری و ماندگاری ایجاد کرد که بخشی از این فراهم‌سازی زمینه‌های لازم به مسئولان استانی بازمی‌گردد چراکه اگر زیرساخت‌های اقتصادی و حمایت‌ها به‌طور مطلوب انجام شود توسعه متوازن و به دنبال آن رشد بهداشت و درمان و از همه مهم‌تر اقتصاد استان رقم خواهد خورد.

وی گفت: خراسان شمالی ظرفیت‌های بسیاری از جمله مرز مشترک با کشور ترکمنستان و... دارد که از این ظرفیت می‌توان برای توریسم درمانی و گردشگری سلامت بهره‌مند شد.

پور نقی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در خراسان شمالی هم اظهار کرد: تزریق دوز یادآور در میان بسیاری از شهروندان استان ما مغفول مانده چراکه شرایط اجتماعی و اقتصادی عادی باعث شده تا برخی مردم بدون رعایت موازین بهداشتی به کسب‌وکارهای خود ادامه ‌دهند درصورتی‌که این بیماری هنوز وجود دارد و برای جلوگیری از ورود سویه جدید باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کرد.

وی افزود: واکسن‌های زیادی در سبد واکسیناسیون مجدد قرار دارد و با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم به‌منظور کاهش بیماری باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در پیک کنونی کاهش‌یافته و یکی از دلایل اصلی آن‌هم پوشش خوب واکسیناسیون بوده است و از این‌ جهت مردم در تزریق واکسن باید نگرانی‌های بی‌موردشان را کنار بگذارند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه