ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

آغاز عملیات سامان‌دهی مقبره شهدا بجنورد

اترک: سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی از آغاز فاز اول عملیات سامان‌دهی مقبره شهدا در شهرستان بجنورد خبر داد.

به‌گزارش اترک، حسین رحمانی با اعلام این خبر گفت: در این در این فاز از عملیات، با مشارکت شهرداری شهرستان بجنورد آماده‌سازی، زیرسازی و ایجاد فضای سبز در محوطه این بنا تاریخی انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی خراسان شمالی تاکید کرد: مقبره شهدا بجنورد با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سامان‌دهی خواهد شد.

رحمانی افزود: در راستای احیا بناهای تاریخی سطح شهر، در اسفندماه سال گذشته کلنگ احداث باغ‌موزه دفاع مقدس در محوطه بنای تاریخی مقبره شهدا به زمین خورد.

او با اشاره به اینکه مقبره شهدا نمونۀ برجسته‌ای از آثار معماری دوره پهلوی اول در بجنورد است، گفت: این بنای تاریخی در مرکز باغی ساخته‌ شده است که یادبود، مدفن تعدادی از افسران رضاشاه است که در واقعه‌ سرکوب شورش لهاک‌خان در سال ۱۳۰۴ در منطقه علم سركشي برافراشته بود جان خود را از دست دادند.

 

++++++++

 

صادرات سه میلیارد دلاری مصالح ساختمانی به روسیه

اترک: معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روسیه نیازمند مصالح ساختمانی است، گفت: برنامه‌ریزی شده است تا سه میلیارد دلار مصالح ساختمانی به این کشور صادر شود که خراسان شمالی نیز می تواند از این فرصت استفاده بهینه کند.

به گزارش اترک، مهدی صفری در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: در استان ظرفیت های خوبی برای تولیدات مصالح ساختمانی همچون سیمان وجود دارد که باید  از این ظرفیت ها برای صادرات استفاده کرد.

وی افزود: در این میان برای ترانزیت کالاها و صادرات مصالح ساختمانی نیز کمک هایی انجام خواهد شد.

صفری ادامه داد: روسیه سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار گوجه فرنگی وارد می کند که باید تلاش کنیم، سهمی در این خصوص داشته باشیم.

وی با تاکید بر کشت فراسرزمینی، گفت: باید از این فرصت ویژه نیز استفاده کنیم و فعالان این حوزه در بخش ترانزیتی و سایر موارد مورد حمایت قرار می گیرند.

صفری با اشاره به ایجاد بازارچه مرزی پرسه سو در شهرستان مرزی رازوجرگلان، یادآور شد: برای این امر نیز تلاش خواهیم کرد اما تا بهره برداری از آن باید از ظرفیت سایر کشورها برای تبادلات تجاری استفاده کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، قزاقستان را نیز ظرفیتی خوب برای مراودات تجاری دانست.

وی تجهیزات پزشکی را ظرفیتی برای صادرات دانست و افزود: از فعالان این بخش می خواهم که از این فرصت استفاده کنند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه