ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ثبت سالانه ۵۰۰ پروفایل ژنتیکی مجرمان در خراسان شمالی

اترک: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از ثبت سالانه ۵۰۰ پروفایل ژنتیکی مجرمان در استان خبر داد.

به گزارش اترک، نورس در نشست با رسانه ها گفت: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نمونه بیولوژیک از مجرمان در زندان‌ها و بازداشتگاه های استان دریافت و اطلاعات آن در بانک ژنتیک وارد می شود که تأثیر بسزایی در شناسایی مجرمان ایفا می‌کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اترک خصوص پرونده های مربوط به قصور پزشکی در استان افزود: سال گذشته ۱۲۵ پرونده در این زمینه تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت که رسیدگی به ۵۰ مورد معادل ۴۰ درصد از پرونده ها منجر به محکومیت پزشک و یا کادر درمان شد.

نورس اظهار کرد: سال گذشته بیشترین شکایت از پزشکان و کادر درمان مربوط به تخصص ارتوپدی با ۱۸ مورد و جراحی عمومی با ۱۶ مورد شکایت بود، در بهار امسال هم تخصص جراحی عمومی با هفت مورد و جراحی گوش و حلق و بینی با ۶ مورد بیشترین شکایت از پزشکان و کادر درمان استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی همچنین از موافقت با ۱۱۷ مورد سقط درمانی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۴۱ پرونده در این باره تشکیل شد که با درخواست ۱۹ نفر موافقت نشد و با سقط درمانی در ۱۱۷ فقره پرونده موافقت شد و پنج نفر هم از پیگیری برای سقط درمانی خودداری کردند.

وی اظهار کرد: سال گذشته هفت مورد از سقط درمانی ها به علت مشکلات مادر انجام شد که شایع ترین مشکل مادران باردار، بیماری قلبی بود.

 نورس افزود:  ۱۱۰ مورد از پرونده های مربوط به سقط درمانی هم به علت مشکلات جسمی در جنین انجام شد که بیشتر این مشکلات مربوط به نقایص پیشرفته و مشکلات ژنتیکی بود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از کمبود نیروی انسانی این سازمان در استان خبر داد و گفت: سالانه بیش از ۳۰ هزار فقره پرونده در پزشکی قانونی استان بررسی می شود که این حجم از کار و خدمات رسانی تنها با ۵۰ نفر نیرو انجام می شود و علاوه بر این ۶۰ تا ۸۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها هم با این اداره کل همکاری دارند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه