ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سیمان سمنگان دوباره جان می گیرد

احیای سیمان سمنگان با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری

اترک: مدیرکل سازمان صمت‌ خراسان شمالی از احیای سیمان سمنگان با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی، خبر داد.

به گزارش اترک، حسین حاجی بگلو از اتفاقات خوب سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی در حوزه صنعت و معدن، با  اختصاص تسهیلات به پروژه سیمان سمنگان خبر داد و گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان که طی چند روز گذشته صورت گرفت، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احیا و تکمیل پروژه سیمان سمنگان مصوب شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه،  آستان قدس رضوی باید پای کار بیاید ودر صورت عدم تمایل ، کار به ایمیدرو سپرده خواهد شد، اظهار کرد: راه اندازی واحد تولیدی سیمان سمنگان در دستور کار این سازمان در سال جاری است.

مدیر کل صمت استان در خصوص معدن تاش هم توضیحاتی داد و افزود: معدن تاش در استان سمنان متعلق به شرکت آلومینای جاجرم است و چند سالی است به دلیل مسایل پیش آمده در حوزه  قومیتی و اجتماعی اجازه برداشت ندارد و این موضوع هم مصوبه شورای تامین بود که در سفر ریاست جمهور بهره برداری دوباره از این معدن مطرح و وزیر قول رسیدگی به این موضوع را داد.

حاجی بگلو گفت: بخش زیادی از ماده معدنی مورد نیاز آلومینای ایران از معدن تاش در استان سمنان برداشت می شد، اما توقف برداشت ماده معدنی بوکسیت از معدن تاش به عنوان ماده اولیه مورد نیاز آلومینا، سبب شده تا این کارخانه دچار مشکل و ناچار به واردات شود.

وی تصریح کرد: شرکت آلومینای جاجرم در حال حاضر برای تولید پودر آلومینا با کمبود ماده معدنی بوکیست پرعیار مواجه است و نیاز خود را از کشور ترکیه وارد می کند که با جلوگیری این کشور از صادرات بوکسیت به ایران، تولید در این شرکت متوقف خواهد شد.

مدیرکل سازمان صمت استان در خصوص معدن آلبلاغ در اسفراین هم گفت: رویکرد مسوولان ارشد این شهرستان  بر مشارکت مردم در بهره مندی مردم این منطقه از مزایای این معدن است، از این رو تلاش دارند تا شرکت توسعه و عمران  شهرستان برای سرمایه گذاری وارد عرصه شود.

وی اظهار کرد: ۹ ماه گذشته گواهی کشف برای معدن آلبلاغ صادر شده اما هنوز ابلاغ نشده است از این رو ایمیدرو نتوانسته برای جذب سرمایه گذار اقدام کند.

حاجی بگلو گفت: البته سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا در این معدن هم مطرح است.

+احیای ۱۵ واحد صنعتی راکد خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست خبری از احیای ۱۵ واحد صنعتی راکد در استان، طی امسال خبر داد و اظهار کرد: در نواحی صنعتی استان ۷۰ واحد صنعتی وجود دارد که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد در حال فعالیت هستند و باید ظرفیت  آن ها را به بیش از ۸۰ درصد برسانیم.

محمدعلی نوایی با بیان اینکه ۳۴۳ واحد تولیدی در خراسان شمالی وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۳۹ واحد صنعتی در استان راکد هستند که احیای ۱۵ مورد آن برای سال جاری در دستور کار این شرکت است.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی محصولات تولیدی استان طی مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در خراسان شمالی برگزار می شود و هدف آن آشنایی سایر استان ها با محصولات تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان است.

نوایی همچنین میزان سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت واحدهای تولیدی طی سال جاری را   ۱۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی امسال ۴.۵ هکتار زمین نیز به سرمایه گذاران واگذار شده و علاوه بر آن طی این مدت ۱۸ فقره قرارداد زمین نیز فسخ شد و این زمین ها به سایر سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان شمالی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: در این سفر مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان برای ساخت پنج پست برق در شهرک های استان، ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای راه اندازی تصفیه خانه  اختصاص یافته است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه