ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

صرفه جویی در بخش کشاورزی یکی از راه های جبران کسری آب است

اترک: صرفه جویی در مصرف به ویژه در بخش کشاورزی یکی از راه های جبران کسری آب در گلستان است

به گزارش اترک، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: میزان آب مورد نیاز در استان در بخش های مختلف شرب، بهداشت، صنعت، کشاورزی و... با احتساب روند افزایش جمعیت و مطابق مدول مصرف فعلی بیش از ۶ میلیارد متر مکعب است واین در حالی است که پتانسیل آب استان حدود ۲ ونیم میلیارد متر مکعب و حتی کمتر است ویکی از راه های تامین این کسری، صرفه جویی در همه بخش ها به ویژه کشاورزی است.

 مهندس سید محسن حسینی افزود: صرفه جویی در مصرف آب در بخش های شرب و صنعت از آنجا که آب مصرفی این بخش ها از کیفیت بیشتری برخوردار است و تصفیه آن هزینه بر است ، اهمیت وضرورت بیشتری دارد.

حسینی خاطر نشان کرد : صرفه جویی در بخش کشاورزی به دلیل اینکه بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی استان در این بخش است اهمیت فراوانی دارد و باید با افزایش راندمان آبیاری، استفاده از روش های نوین آبیاری و کم آبیاری مصرف در این بخش را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: از میزان ۲ ونیم میلیارد متر مکعب پتانسیل آب استان می توان حدود ۲ میلیارد را به بخش کشاورزی اختصاص داد واین مقدار با روش های فعلی آبیاری می تواند ۲۹۰ هزار هکتار را آبیاری کند. و به نظر می رسد با استفاده از روش های آبیاری تحت فشار و صرفه جویی حدو د ۳۰ درصدی با این روش حدود ۹۰ هزار هکتار به سطح آبیاری شده استان افزود.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه