ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

روزنامه اترک، مستعد ارتقا بیشتر است

اترک: نظرات شهروندان در خصوص روزنامه اترک، نشان از این است که این نشریه فعال سراسری در خراسان شمالی، مستعد ارتقا بیشتر است.

 

به گزارش اترک، با توجه به اینکه، مطبوعات به عنوان یکی از ارکان و عوامل مهم و اساسی در رشد و توسعه یک جامعه محسوب می‌شوند، اشاعه، توسعه و تقویت فرهنگ ملّی و دینی در گرو کارآمدی رسانه‌های جمعی، به ویژه رسانه‌های مکتوب است و تضعیف فرهنگ و یا خودباوری فرهنگی و اشاعه عناصر فرهنگ بیگانه هم در گرو نا کارآمدی همین رسانه‌هاست.

 موضوعی که بیش از هر چیزی در رسانه ها به چشم می خورد این است که نشاط، پویایی و کارآمدی در گرو وجود گزارشگران، نویسندگان، روزنامه‌نگارانی فعّال، شاداب، حرفه‌ای، علاقه‌مند، دلسوز و پایبند به اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری است.

یکی از کارکردهای رسانه‌ها، به ویژه رسانه‌های مکتوب، آگاهی‌دهی و افزایش اطلاعات است، اطلاعاتی که از طریق رسانه‌های جمعی به دست مردم می‌رسد، آنان را با دنیای اطرافشان آشنا می‌سازد، بر دانش و آگاهی آنان می‌افزاید و آنان را با آداب، رسوم و فرهنگ ملت‌های دیگر آشنا می‌کند و انسان‌ها را به سرعت، در جریان مسائل عمده روز قرار می دهد.

روزنامه اترک که به صورت سراسری و توزیع در ۲۲ استان کشور وسعت بخشیده است، از جمله فعال ترین رسانه در خراسان شمالی به شمار می رود.

این روزنامه با مدیریت فردی جوان و خلاق و نیروهای جوان و دلسوز سعی در انعکاس مشکلات مردم، پیگیری مسایل استان و کشور، رفع موانع توسعه ای و... دارد و به اعتقاد شهروندان این روزنامه با انتشار مطالب مفید خوب، تمام رده های سنی را در نظر گرفته و مطالب این نشریه به گونه ای است که قشر کودک، جوان و بزرگسال می توانند از آن استفاده کنند.

روزنامه اترک که از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده اکنون به هزارمین شماره خود رسیده که نشان از پویایی، تلاش، دلسوزی و خستگی ناپذیر تیم جوان این روزنامه وزین است.

به مناسبت چاپ هزارمین شماره از روزنامه وزین اترک، نظرات چند تن از شهروندان بجنوردی در خصوص این روزنامه را در ادامه می خوانید.

+اترک، فعال ترین رسانه در خراسان شمالی

یکی از شهروندان بجنوردی در گفتگو با ما می گوید: روزنامه اترک یکی از فعال ترین رسانه های استان است که همیشه مطالب به روز را منتشر کرده و بیش از آن که به منافع خود فکر کند، دغدغه بیان مشکلات مردم را دارد.

این شهروند بجنوردی می افزاید: به جرات می توان گفت، روزنامه اترک تنها رسانه ای در خراسان شمالی است که هیچگاه با قصد و غرض مطلبی را انتشار نکرده و انتقادات خود را هم در قالب قانون و با رعایت اصول و اخلاق حرفه ای نشر داده است.

+اترک، تخصصی تر عمل کند

زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی هم در خصوص روزنامه اترک، می گوید:«روزنامه اترک که به صورت کشوری هم منتشر می شود، پیشنهاد دارم تا بیش از پیش به بیان مشکلات استان بپردازد، برنامه های استان، طرح های استان را بررسی و کنکاش کند و از نخبگان استانی هم برای درج مطالب بهره مند شود.

وی اظهار می کند: چه خوب می شود اگر این روزنامه، صفحه ای تحت عنوان توسعه استان را برای ارایه مطالب کاربردی تر، برنامه ریزی شده تر و پرداخت به زیرساخت های خراسان شمالی داشته باشد، چرا باید هنوز بعد ۱۸ سال این استان از راه اهن، ازادراه، راه های ارتباطی مناسب و... نداشته باشد.

زاهدی نیا می گوید: روزنامه اترک می تواند با دیدگاه کارشناسی تر، تخصصی تر و علمی تر به مسایل بپردازد و مطالبات مردم از دستگاه های اجرایی را داشته باشد و راهکارهای توسعه استان را خواستار باشد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار می کند: به طور کلی روزنامه اترک، تاثیرگذارترین رسانه در خراسان شمالی است که با برنامه ریزی دقیق تر می تواند جایگاه خود را ارتقا دهد.

+اترک، افتخار رسانه ها و مردم خراسان شمالی است

گودرزی دیگر شهروند بجنوردی هم در گفتگو با ما می گوید: «طی سال های اخیر، واژه ای تحت عنوان مرگ مطبوعاتی کاغذی رواج پیدا کرده که شاهد تعطیلی روزنامه ها شدیم ولی روزنامه اترک به حمدالله تا به امروز دچار این مشکل نشده است.

وی با بیان اینکه نمایندگی روزنامه اترک در سایر استان و توزیع سراسری آن افتخاری برای رسانه ها و مردم خراسان شمالی است، اظهار می کند: روزنامه اترک، نقاط قوت بسیاری دارد اما مهم ترین آن داشتن نیروهای جوان و خلاق و تحلیل اخبار آن است.

گودرزی می افزاید: مطالب روزنامه اترک، به گونه ای است که عامه مردم و قشر کودک، جوان و بزرگسال می توانند از آن استفاده کنند.

وی تصریح می کند: به جرات می توان گفت، ادبیات، گرافیک، چیدمان، صفحه بندی و غالب بندی روزنامه اترک پیشتاز است و این پتانسیل را دارد که تبدیل به روزنامه اول استان شود.

این جوان بجنوردی می گوید: روزنامه اترک با گفتگو با جوانان و کارآفرینان روند خوبی را در پیش گرفته و پیشنهاد داریم تا این روند ادامه داشته باشد و جوانان موفق از طریق این روزنامه به عنوان الگو معرفی شوند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه