ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

هشدار محیط زیست خراسان شمالی نسبت به وقوع آتش سوزی در مراتع

اترک: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پوشش گیاهی مناسب در برخی از عرصه‌های تحت مدیریت این اداره کل، سبب شده تا احتمال آتش سوزی در مراتع افزایش یابد از این رو طبیعت گردان مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از این حادثه‌ها داشته باشند.

به گزارش اترک، محمدحسین صالحی اظهار داشت: از مردم و گردشگران انتظار می‌رود به هنگام حضور در عرصه‌های طبیعی اقدامات پیشگیرانه از وقوع آتش سوزی و مراقبت‌های لازم در این زمینه داشته باشند تا تحمیل خسارت به طبیعت پیشگیری شود.

وی افزود: با توجه به مراقبت‌ها و نظارت‌های انجام‌شده از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست، پوشش گیاهی در مراتع این مناطق نسبت به مناطق آزاد، بهتر است از این رو در تابستان مستعد آتش سوزی است.

وی درباره تأمین تجهیزات موردنیاز برای مهار آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی گفت: در سال‌های اخیر توجه مناسبی به تأمین تجهیزات اطفا و مهار آتش شده است که اکنون ۳۰ دستگاه روت فایر و هشت دستگاه دمنده در این زمینه تأمین شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این اداره کل یک دستگاه آتش نشان در اختیار دارد که البته به علت مشکلات فنی اکنون بلااستفاده است و تعمیر و اورهال آن تا یک ماه دیگر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه آتش نشان در برهه‌ای از زمان در دوراهی دشت مستقر بود تا در آتش سوزی های احتمالی پارک ملی گلستان به کار گرفته شود افزود: دستگاه آتش نشانی پس از تعمیرات، با توجه به حساسیت‌ها درزمینهٔ آتش سوزی در مراتع مانه و سملقان در این شهرستان مستقر می‌شود.

صالحی درباره مناطق پرخطر در عرصه‌های طبیعی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: منطقه سخت گذر و کوهستانی گلیل - سرانی در شهرستان شیروان، قرخود در شهرستان مانه و سملقان و سالوک در شهرستان اسفراین از مناطق حساس و پرتنش به لحاظ آتش سوزی هستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از مردم و طبیعت گردان انتظار می‌شود برای جلوگیری از وقوع آتش، از روشن کردن آتش در عرصه‌های طبیعی خودداری کرده و یا در صورت روشن کردن آتش، پیش از ترک از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه