ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کشف ۴ کوزه دوره ایلخانی از یک قنات متروکه در بجنورد

اترک: فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: چهار کوزه مربوط به دوره ایلخانی درپی زیرسازی یک خیابان در محله باغ عزیز بجنورد کشف شد.

به گزارش اترک، سرهنگ خلیل حاجی‌زاده اظهار داشت: در پی زیرسازی یکی از خیابان‌های بجنورد، غلتک شهرداری در چاله‌ای فرو رفت که منجر به کشف ۴ کوزه سفالی دوره ایلخانی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار داشت: طی عملیات زیرسازی سازمان همیاری شهرداری، بخشی از محل ریزش کرد که در تلاش‌هایی که برای بیرون آوردن غلتک شهرداری انجام شد بقای یک قنات قدیمی و تعدادی کوره رویت شد.

وی خاطرنشان کرد: این قنات قدیمی در امتداد لایه‌های باستانی تپه معصوم زاده قرار دارد.

حاجی زاده افزود: یکی از کوزه‌ها در حین خاک‌برداری آسیب دید اما کوزه‌های دیگر سالم است و کارشناسان احتمال داده‌اند ممکن است کوزه‌های کشف شده متعلق به دوره ایلخانی باشد.

وی افزود: کارشناسان و باستان‌شناسان در محل حضور یافتند و با بررسی‌های انجام‌شده ادامه عملیات زیرسازی خیابان بلامانع اعلام شد و کوزه‌های کشف شده نیز برای بررسی‌های بیشتر به محل دیگری منتقل شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه