ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

راه اندازی مرکز رشد مشترک دانشگاه بجنورد و پارک علم و فناوری

اترک: رییس دانشگاه بجنورد از ایجاد مرکز رشد مشترک دانشگاه بجنورد با پارک علم و فناوری خراسان شمالی خبر داد.

دکتر شیخ زاده در گفتگو با خبرنگار اترک، با اشاره به آمادگی همکاری دانشگاه بجنورد با دستگاه های اجرایی به منظور رفع مشکلات و موانع توسعه ای استان گفت: این دانشگاه آماده بر قراری ارتباط با صنعت به منظور عارضه یابی و کمک به بخش صنعت استان است، اتفاقی که متاسفانه در بخش صنعت رخ نداده و می توان از این طریق انتظارت مردم را رفع کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بجنوردسال۸۴ تاسیس شده و رشد قابل توجهی در منابع انسانی و فضای فیزیکی داشته است، گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع و مادر خراسان شمالی ماموریت محلی و ملی به عنوان نمایندگی وزارت علوم دارد و باید کیفیت آموزش عالی را ارتقا دهد و مشکلات را رفع و دنبال کند.

شیخ زاده همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۰ نفر عضو هیات علمی، پنج دانشکده، پنج هزار دانشجو و ۱۵۰ نفر یاور علمی در این دانشگاه حضور دارند، افزود: دانشگاه بجنورد، خانواده بزرگی به لحاظ فضای آموزشگاهی استان به شمار می رود که اکثر رشته ها و گرایشات فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و کشاورزی را پوشش می دهد.

وی ضمن اعلام اینکه دانشگاه بجنورد در ۶۷ رشته تحصیلی، دو رشته دکتری و ۳۷ رشته گرایش ارشد دانشجو پذیرش می کند، اظهار کرد: در طرح های توسعه ای دانشگاه به دنبال توسعه رشته های دانشگاهی هستیم تا بر اساس نیاز استان و برنامه راهبردی رشته های جدید در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی طی امسال وارد این دانشگاه شوند.

رییس دانشگاه بجنورد با اشاره به شعار سال اضافه کرد: امسال، سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است و برنامه های ویژه ای در بعد فناوری و دانش بنیان داریم که توسعه خواهند یافت، به طور مثال به دنبال راه اندازی مرکز رشد مشترک دانشگاه بجنورد و پارک علم و فناوری خراسان شمالی هستیم این در حالیست که مرکز نوآوری دانشگاه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، هم اکنون ۱۰ واحد فناور و دو شرکت دانش بنیان در دانشگاه بجنورد فعالیت دارند و یکی از شرکت های دانش بنیان ۱۰  محصول دارد که دومین محصول تحت عنوان محصول نشت یابی گاز، استاندارد دانش بنیان دریافت کرده و محصولی کاملا تجاری شده و قابل عرضه است.

شیخ زاده با تاکید بر اینکه بایستی نیاز فناورانه جامعه را پاسخ دهیم، اظهار کرد: توسعه شرکت های دانش بنیان و حمایت بیشتر از آن ها موجب توسعه استان خواهد شد و از طرفی هم با توجه به ظرفیت های خوب بخش هنر استان به دنبال تقویت دانشگاه های هنر هستیم  تا نمایشگاه دایمی آثار هنری را دایر و محصولات آثار هنری را عرضه کنیم و به جامعه ارایه دهیم.

وی ضمن اشاره به سفر غریب الوقوع رییس جمهور به خراسان شمالی گفت: به لحاظ فضای فیزیکی به دنبال توسعه دانشکده فنی مهندسی، علوم پایه و پتروشیمی هستیم و در سفر ریاست جمهوری این مطالبه را خواهیم داشت.

 رییس دانشگاه بجنورد با بیان اینکه باید دانشجویانی با مهارت و توانمند برای مقابله با مشکلات تربیت شوند، افزود: برای این موضوع باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود و بحث دیگری که در دانشگاه بجنورد مطرح است، تعامل با شرکت های بزرگ مانند آلومینا، پتروشیمی، سیمان، سازمان صمت، شهرک صنعتی و.. است چرا که فرصتی برای ورود اساتید و دانشجویان به این صنایع هستند و آنها علاوه بر کسب تجربه، ایده های خود را برای رفع مشکلات در اختیار این صنایع قرار می دهند.

وی با تاکید بر اینکه در آینده باید به دانشگاه کارآفرین و امید آفرین تبدیل شویم، اظهار کرد: طبق برنامه های راهبردی توسعه ای، عضو هیات علمی جذب، کمبود فضا جبران و نیازهای دانشجویی رفع می شود.

رییس دانشگاه بجنورد یکی از نیازهای اساسی دانشجویان این دانشگاه را خوابگاه های دانشجویی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر چهار خوابگاه دانشجویی وجود دارد اما به همین تعداد باز هم به خوابگاه نیاز داریم تا دانشجویان بدون دغدغه به بحث اسکان به تحصیل بپردازند و در این خوابگاه ها ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر پوشش داده می شوند.

وی گفت: با توجه به افزایش اجاره بها تامین مسکن برای دانشجویان سخت شده و نیاز داریم تا خیرین وارد عرصه شده و مانند همیشه کمک و یاری داشته باشند.

شیخ زاده اظهار کرد: همچنین خوابگاه متاهلی به عنوان الزام قانونی هم مورد نیاز است تا به دانشجویان برای بحث ازدواج کمک کنند و مسکن و خوابگاه در اختیارشان قرار می گیرد.

رییس دانشگاه بجنورد گفت: طبق برآورد انجام شده اعتبار مورد نیاز برای ساخت خوابگاه متاهلی ۴۷ میلیارد تومان و ساخت یک خوابگاه برادران هم ۴۷ میلیارد نیاز دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه