ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در گفت و گو با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تشریح شد؛

تبیین راهکارهای مدیریت مصرف برق تا پاداش برای مشترکین

                       
لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف برق در سال جاری به دلیل کمبود تولید برق در کشور از مواردی است که صنعت برق کشور بر آن تاکید دارد و برنامه هایی را برای آن مدون کرده است. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز با تاکید بر لزوم صرفه جویی همه مشترکان، راهکارهای مدیریت مصرف برق را در سال جاری تشریح کرد و گفت: مدیریت اضطراری بار در سال جاری برای بخش های صنعت، کشاورزی و عمومی اداری انجام خواهد شد و یکی از برنامه های وزارت نیرو این است که امسال در صورت امکان به مشترکان خانگی خاموشی داده نشود و کمبود موجود از طریق مدیریت مصرف بقیه تعرفه ها جبران شود.
راهکارهای مدیریت اضطراری بار
مهندس «علیرضا صبوری» در تشریح راهکارهای مدیریت اضطراری بار در بخش های صنعت، کشاورزی و عمومی اداری اظهارکرد: در حال حاضر در هیات محترم دولت این پیشنهاد در حال بررسی است که بخش صنعت یکی از بخش هایی خواهد بود که امسال مدیریت اضطراری بار در آن اعمال می شود به طوری که به مشترکین صنعتی، اعلام می شود که باید در ساعات خاصی مصرف خود را به طور 100 در صد قطع کنند یا آن را به طور جد کاهش دهند.
وی با بیان این که مشترکین بخش کشاورزی یک درصد کل مشترکین برق استان را تشکیل می دهند، اظهارکرد: با این وجود این بخش 27 درصد برق استان را مصرف می کند و یکی از بخش هایی است که طبق برنامه وزارت نیرو باید مدیریت اضطراری بار در این بخش اعمال شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: به کل مشترکین این بخش نیز اعلام شده است که از اول خردادماه جاری تا پایان مردادماه برق این بخش به مدت 4 تا 6 ساعت و از ساعت 12 تا 16 و یا 12 تا 18 قطع و در ازای آن مابقی ساعات مصرف، رایگان محاسبه می شود.
وی به پرداخت پاداش به مشترکینی که سال گذشته همکاری لازم را داشتند اشاره کرد و گفت: سال گذشته 847 میلیون تومان پاداش به 2 هزار و 222 مشترک صنعتی، کشاورزی و اداری که با این شرکت تفاهم نامه مبادله کرده و همکاری داشتند، پرداخت شد که از این میزان 382 میلیون تومان پاداش به هزار و 810 مشترک بخش کشاورزی اختصاص یافت.
مهندس«صبوری» با اشاره به سومین بخش مشترکینی که محدودیت مصرف برق برای آن ها اعمال می شود، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیئت دولت، امسال دستگاه های اجرایی مکلف هستند که میزان مصرف خود را در ساعات اداری حداقل 30 تا 50 درصد نسبت به مدت مشابه دوره قبل کاهش دهند و بعد از ساعت اداری نیز باید 90 درصد مصرف برق آن ها کاهش پیدا کند. وی یادآور شد: برای پایش این وضعیت، برای کل مشترکین اداری استان کنتورهای هوشمند نصب شده است که هر 15 دقیقه یک بار میزان مصرف برق این دستگاه های اجرایی مورد پایش قرار می گیرد. وی از تجهیز اکیپ های بازدید میدانی نیز خبر داد و گفت: این اکیپ ها از ابتدای خرداد روزانه 20 دستگاه اداری یا مرکز عمومی را بازدید و بر اساس چک لیست هایی که دارند، گزارش های لازم را ارائه می دهند.
الگوی مصرف
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تعداد مشترکین بخش خانگی استان را 87 درصد اعلام کرد و گفت: 37 درصد کل مصرف استان در بخش خانگی است.
وی با اشاره به الگوی مصرف در بخش خانگی اظهارکرد: الگوی مصرف در 4 ماه گرم سال 300 کیلووات ساعت در ماه است که اگر میزان مصرف بیش از 300 کیلووات ساعت در ماه باشد مازاد آن با ضرایب اعمال خواهد شد. مهندس«صبوری» مشترکین این بخش را به 4 گروه تقسیم بندی کرد و گفت: گروه اول؛ مشترکینی هستند که طبق الگوی تعریف شده مصرف دارند و 85 درصد مشترکان استان را شامل می شوند. وی اضافه کرد: گروه دوم؛ مشترکینی هستند که یک تا 1.5 برابر الگو مصرف می کنند که این گروه 12 درصد مشترکین را شامل می شوند. وی ادامه داد: گروه سوم نیز مشترکینی هستند که میزان مصرف آن ها بین 1.5 تا 2 برابر الگوی مصرف است و گروه چهارم هم مشترکینی هستند که بیش از 2 برابر الگو مصرف دارند که یک درصد مشترکین را شامل می شوند و حدود 3 هزار و 700 مشترک بخش خانگی هستند.
وی خبر خوشی هم برای مددجویان کم مصرف داشت و گفت: امسال برای نخستین بار مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که مصرف برق آن ها در ماه های پیک بار تا سقف 50 درصد الگوی مصرف باشد، از بخشودگی 100 درصدی بهای برق مصرفی برخوردار می شوند.  
نصب کنتورهای هوشمند
وی از نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکینی که بیش از الگو مصرف دارند، خبر داد و اظهارکرد: برنامه ریزی شده است تا برای مشترکین پر مصرف کنتورهای هوشمند نصب شود که در این شرایط می توان در هر لحظه میزان مصرف برق مشترکین را رصد کرد.
وی برنامه وزارت نیرو را برای سال جاری نصب کنتور هوشمند برای 3 میلیون مشترک پر مصرف خانگی در کشور ذکرکرد و گفت: ما هم در استان برنامه داریم بتوانیم برای حدود 40 هزار مشترک خانگی که بیش از الگو مصرف می کنند، کنتور هوشمند نصب کنیم تا برای پیک بار سال بعد بتوانند به کمک شبکه برق بیایند. وی افزود: امسال نیز برای نصب این کنتورها اولویت بندی شده است تا برای مشترکینی که سهم بیشتری از سبد انرژی دارند، کنتور هوشمند نصب شود. وی ادامه داد: بخش زیادی از این کنتورها برای کل مشترکین صنعتی، کشاورزی و عمومی اداری نصب شده و تا پایان اردیبهشت ماه برای همه مشترکین این بخش ها نصب خواهد شد. به گفته وی این تعداد حدود 8 هزار مشترک استان را شامل می شود که 57 درصد برق استان را مصرف می کنند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه