ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

کدام محصولات کشاورزی هرمزگان در صدر صادرات قرار دارند؟

اترک/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: میزان صادرات در سال ۱۴۰۰ از مبادی خروجی استان بالغ بر یک میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۳۳ تن بوده است که نسبت به سال قبل افزایش ۸.۱۲ درصدی را رقم زده است.

عباس مویدی با اعلام این خبر  بیان کرد:  بیشترین  میزان  صادرات کالا به ترتیب از قرنطینه شهید باهنر، قرنطینه بندرلنگه، قرنطینه شهید رجایی، قرنطینه جاسک و قرنطینه بندرخمیر صورت گرفته و بیشترین کالاهای صادراتی نیز  به ترتیب شامل هندوانه، سیب درختی، گوجه فرنگی، پیاز و خرما بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود:  بیشترین میزان صادرات  در سال ۱۴۰۰ به ترتیب به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، هند، عمان، چین و مالزی تعلق دارد.

مهندس مویدی ادامه داد: واردات کالا به مبادی ورودی استان در سال ۱۴۰۰  نیز، بالغ بر ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۳۰۱ تن بوده که بیشترین میزان واردات نیز به ترتیب از قرنطینه شهید رجایی، قرنطینه بندرلنگه، قرنطینه شهید باهنر و قرنطینه قشم صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ترانزیت کالا از مراکز قرنطینه استان  در سال ۱۴۰۰ نیز بالغ بر ۷۰۱۸۱۱ تن بوده که در قیاس با سال قبل افزایش ۱.۲۶ درصدی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه همچنین از لزوم همگرایی سایر نهادها به منظور مدیریت عوامل خطرزای گیاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای ضوابط قرنطینه ای به منظور جلوگیری از ورود عوامل خسارتزای گیاهی به درون کشور و همچنین صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات صادراتی به جد در مراکز قرنطیه گیاهی بنادربه ویژه شهیدرجایی و باهنر دنبال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار کرد: تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و ترانزیت کمک کنند.

وی عنوان کرد: مراکز قرنطینه ای سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مستقر در بنادر شهید رجایی، شهیدباهنر، بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک بر محموله های صادراتی و وارداتی محصولات کشاورزی نظارت دارند.

مویدی اضافه کرد: با همدلی و هماهنگی بیشتر و با توجه به نقش فعال تشکل ها و تعاونی ها برای ایجاد زیرساخت‌های بخش خصوصی شاهد توسعه صادرات در بخش کشاورزی خواهیم بود.

وی ساماندهی کشاورزان در تشکل های کشاورزی و تقویت تشکل ها را نیز بهترین روش برای تقویت و توسعه  صادرات بخش کشاورزی دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به مواردی که می تواند در صادرات حایز اهمیت باشد، بیان کرد: فراهم کردن بستر لازم برای احداث سردخانه ها و ارایه مشاوره فنی به تولیدکنندگان، بهره برداران و کشاورزان نیز از جمله اقداماتی است که سازمان برای صادرات محصولات کشاورزی انجام داده است/ایسنا

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه