ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

طی فعالیت های تحقیقاتی پژوهشگران گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری:

چندین گونه جدید از سوسماران ایران معرفی شدند

اترک / امیرحسین ذکاء: با فعالیت های تحقیقاتی پژوهشگران گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری چندین گونه جدید از سوسماران ایران معرفی شد.

دکتر اسکندر رستگار پویانی استاد تمام گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری و سرپرست این تیم تحقیقاتی در گفتگو با ما گفت: طی سالیان متمادی فعالیت پژوهشی روی خزندگان ایران در آزمایشگاه جانور شناسی دانشگاه حکیم سبزواری در قالب طرح های تحقیقاتی گوناگون و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، مجموعه بزرگی از نمونه های جانوری و بافتهای خزندگان ایران در این آزمایشگاه گرد هم آمده که منبع  بزرگی برای مطالعات خزنده شناسی می باشد.

دکتر رستگار پویانی افزود: طی چند سال اخیر مطالعات مولکولی انجام شده روی خزندگان ایران در این آزمایشگاه در قالب طرح بزرگ ” بازنگری تاکسونومیکی خزندگان ایران با استفاده از شیوه و دیدگاه رمز نگاری  DNA “ با حمایت مالی صندوق حمایت از ازپژوهشگران و سازمان حفاظت محیط زیست منجر به شناسایی گونه های جدیدی از مارها و سوسمارهای ایران گردیده است که این گونه های جدید که تعداد آنها تا کنون بالغ بر ۱۳ گونه می باشد که در یک سری از مقالات پژوهشی در حال توصیف و معرفی به جامعه خزنده شناسی کشور و دنیا می باشند .

ستاد تمام گروه زیست شناسی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: تا کنون از این گونه های جدید شش گونه توصیف شده که مقالات مربوط به ۴ گونه چاپ گردیده و مقاله دو گونه دیگر در دست چاپ است.

این پژوهشگر با اشاره به اینکه عمده این خزندگان جدید مربوط به نواحی جنوبی، جنوب شرق، مرکز و شرق کشور می باشند و غالبا به نام مناطق جغرافیایی که در آن یافت شده اند نام گذاری شده اند، اظهار داشت: کار توصیف و معرفی بقیه این گونه های جدید در دست انجام می باشد. لازم به ذکر است که تمام گونه های شناسایی و توصیف شده جهت نگه داری تحویل موزه ملی تاریخ طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده یا خواهند شد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه