ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

استاندار خراسان شمالی:

خانواده عنصر اصلی برنامه ریزی برای تغییر جامعه است

استاندار خراسان شمالی از خانواده به عنوان عنصر اصلی برنامه ریزی برای تغییر جامعه یاد کرد و گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای مهم در راستای تداوم بخشی به شکل گیری نهاد خانواده است

محمد رضا حسین نژاد در آیین اهدای ۴۲۷ سری جهیزیه به زوج های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی گفت: برگزاری اینگونه آیین ها موجب شکل گیری عنصر مهم جامعه یعنی خانواده می شود که هویت بخش افراد است.

وی کمک به جوانان برای شکل گیری خانواده را یک سنت دیرینه برشمرد و افزود:  امروز کمیته امداد با فراهم سازی زمینه ازدواج زوج های نیازمند ادامه دهنده این راه خطیر است.

وی در ادامه به توانمند سازی زوج های جوان نیازمند در قالب ایجاد طرح های اشتغال و توسعه فرآیند تولید و کمک به فروش محصولات این عزیزان تاکید کرد و گفت: باید با بهره مندی از پتانسیل های استان تلاش کنیم مشکلات اقتصادی برطرف شود و با ایجاد اشتغال افراد زمینه توانمند سازی فراهم شود.

حسین نژاد با بیان اینکه ازدواج های دیگر هنگام عاملی برای خارج شدن جامعه از مسیر اصلی خود و افزایش آسیب های اجتماعی است افزود: برگزاری اینگونه مراسمات از سوی کمیته امداد و دانشگاه ها خود الگویی برای تشویق جوانان به ازدواج است.

 

الگوگزینی مادران در پرورش فرزندان از سیرت حضرت فاطمه الزهرا(س)

نماینده ولی فقیه در استان نیز  با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) الگوی بسیار مناسبی برای مسلمانان بویژه بانوان است گفت:بانوی اسلام باید در همه زمینه ها از عبادت، تربیت فرزندان، همسر داری الگو برداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری در مراسم اعطای ۴۲۷ سری جهیزیه به زوج های تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره شخصیت بزرگوار حضرت زهرا (س)و نقش ایشان در پایداری خانواده افزود: امروز باید حضرت زهرا (س)الگویی برای بانوان و مادران باشد.

وی با بیان اینکه بهشت زیر پای مادران است افزود: از تربیت درست مادر است که افرادی همچون شهید سلیمانی و حججی ها به اوج می رسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت:  تمامی مادران فرزندان خود را با نماز و روزه عبادت و بندگی خدا و نیز با الگوهای مهم دینی آشنا کنند.

 

۴۲۷ زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی راهی خانه بخت شدند

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، ۴۲۷ سری جهیزیه به زوج های نیازمند تحت حمایت این نهاد اهدا می شود، افزود: ارزش این جهیزیه‌ها  به‌طور میانگین برای هر سری بیش از ۲۰ میلیون تومان است.

مجید الهی راد افزود: از ابتدای سال تا کنون  هزار و ۵۷ سری جهیزیه  به زوج های جوان اهدا شده و ۳۵۰ زوج دیگر نیز در نوبت هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ هزار و ۵۰۰  زن سرپرست خانوار با جمعیت بیش از ۷۵ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند اظهار کرد: اکنون بخش قابل توجهی از زنان تحت حمایت این نهاد نقش بسزایی در تولید و اشتغال دارند.

+++

 

خسارت ۱۷۷۶ میلیارد تومانی حوادث طبیعی طی ۹ ماه به خراسانشمالی

اترک: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: طی ۹ ماه امسال، وقوع حوادث طبیعی در استان هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان به بخشهای مختلف خسارت وارد کرد.

به گزارش اترک، جواد نظری اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال، وقوع حوادث طبیعی در استان هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرد که بیشترین آن از ناحیه پدیده خشکسالی بود.

وی گفت: در این بازه زمانی، پدیده خشکسالی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان در استان خسارت به بار آورد که ٨٧٦ میلیارد تومان خسارات از ناحیه سایر حوادث طبیعی از جمله سیل و سرما زدگی و زلزله بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: امسال بیش از ۹۸ هزار هکتار از زمین های زارعی و باغی استان دچار خشکسالی شد و وقوع سیل در امسال به ۲۷۰ مورد ابنیه فنی در راه ها، ۱۳۵ مورد منابع آبی، ۷ هزار و ۷۹۹ هکتار از باغ ها و ۱۱۲ هزار و ۷۷۸ هکتار از زمین های زراعی استان خسارت وارد کرد.

نظری تصریح کرد: در مدت یاد شده، وقوع سیل سبب تلف شدن ۷۹۹ رأس دام و هزار و ۳۲۶ قطعه از طیور شد.

این مسئول بیان داشت: در زلزله بهار و نیز شهریور امسال، هزار و ۴۱۹ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان های فاروج، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت دید.

وی گفت: بخش کشاورزی بیشترین خسارت را از حادثه های طبیعی استان متحمل شده است و سرمازدگی، خشکسالی و وقوع سیل همه ساله خسارت های زیادی به این بخش وارد می کند و تنها راه جبران خسارت های حادثه های طبیعی به کشاورزان، بیمه و استفاده از مزایای صندوق بیمه کشاورزی است و بر این اساس از کشاورزان انتظار می رود برای بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی گفت: بازسازی مناطق زلزله زده استان هم در حال انجام است و امید می رود با همکاری بانک ها سرعت بگیرد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه