ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

طرح مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه خانه مفخم در بجنورد نهایی شد

اترک: سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با توجه به انجام بیش از ۲ سال مطالعات می‌دانی، طرح مقاوم سازی و مرمت مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم نهایی شد.

به گزارش اترک، علی مستوفیان با اعلام نهایی شدن طرح مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به انجام بیش از ۲ سال مطالعات می‌دانی، کتابخانه‌ای و آزمایشگاهی طرح آسیب‌شناسی، مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم نهایی شد.

وی افزود: این طرح به‌منظور بررسی‌های فنی و علمی و برداشت و مستندسازی دقیق آسیب‌ها و اثرات زلزله به سازه و تزئینات معماری و نیز دستیابی به روشی علمی مرمت و مقاوم‌سازی اثر انجام شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفـت: برداشت و مستندسازی می‌دانی، انجام مطالعات ژئوتکنیک خاک، برداشت نمونه مصالح و انجام آزمایش‌های لازم و تهیه طرح مداخلات مرمت و مقاوم‌سازی از اقدامات این طرح خواهد بود.

مستوفیان ادامه داد: عملیات مداخلات مرمتی و مقاوم‌سازی پس از ارائه نهایی طرح در شورای فنی میراث فرهنگی و اخذ مصوبه، در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است طرح مقاوم‌سازی و مرمت عمارت و آینه‌خانه مفخم توسط تیمی از کارشناسان و اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان به سرپرستی دکتر مهرداد مجازی موردمطالعه قرار گرفت.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه