ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

جهش کرونا در جهان و نگرانی روزنامه ها

طرح غول آسای شرکت نفتی فرانسوی و آسیب هایش به محیط زیست، دنیای پناهجویان و آوارگان فاجعه مانش، جهش کرونای افریقای جنوبی در جهان و نگرانی دانشمندان و جنگ با سیارکی که به زمین راه پیدا کرده است، از مهم ترین عناوین روزنامه های امروز جهان هستند.

مهم ترین عناوین روزنامه های جهان، شنبه - ششم آذر ماه - به روایت آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت را در زیر بخوانید:

 

غول نفتی در اوگاندا

لوموند، روزنامه فرانسوی نوشت: در اوگانادا شرکت نفتی توتال، سکوت و ترس را حاکم کرده است. در این کشور کوچک و سبز، طرح غول آسای این شرکت نفتی فرانسوی آسیب های غریبی به محیط زیست و اجتماع آن می زند. جدای از آن، فرانسه در ستیز با انگلیس در صید ماهی دریای میان آن دو است و اکنون هم فاجعه ای است که قایق کوچک غرق شده در مانش به بار آورده است. سی و یک قربانی قایق در هم شکسته در گذر مرگبار از فرانسه به انگلیس و جهان به سبب همه گیری گونه تازه کرونا، آمده از آفریقای جنوبی، درها را به تقریب می بندد. نخست به بلژیک آمد.

 

فاجعه مانش

لوفیگارو هم در فرانسه، با عکسی از یک لنگه کفش کتانی بر روی شن های ساحل انگلیس در دریای مانش و دورتر از آن، تکه های لباس و کوله و قایق، از دردانگیزترین فاجعه، از دنیای پناهجویان و آوارگان خبر می دهد. پناهجویان و آوارگان گریخته از سرزمین شان در قایقی میان فرانسه و انگلیس، به گونه ای دردناک غرق شده  بیش از ۳۰ تن به کام دریا رفتند. در میان گریختگان یک زن باردار و سه کودک بودند. اکنون انگشت ملامت می رود به سوی انگلیس و فرانسه. انگلیس می گوید، فرانسه نباید اجازه گذر از کانال مانش را بدهد و فرانسه می گوید، انگلیس نباید با بی مبالاتی آن ها را به کام مرگ در دریا بکشاند. این فاجعه مانش است، دنیا می گوید: گذر پر خطر از مانش یخی را بس کنید.

 

این همه گونه ویروس!

فایننشال تایمز، روزنامه انگلیسی هم نوشته است: ویروس کووید ۱۹ همواره در پی یافتن راه تازه ای است. حالا نوبت گونه آفریقای جنوبی است. جهان درها را به روی آفریقای جنوبی  می بندد. آفریقای جنوبی می گوید، این تصمیمی شتاب زده است. دانشمندان نگران ترند، خط های هوایی با ویروس تازه محدودیت های تازه اعمال می کنند. ارزش سهام و قیمت نفت با این همه گیری سخت کاهش یافت. پرسش دانشمندان این است که چرا این ویروس این همه گونه گون است؟

 

جنگ با سیارک

وال ستریت ژورنال، روزنامه آمریکایی نیز نوشت: ناسا، در ماموریتی دفاعی سفینه ای را در فضا به سوی سیارکی که راهی زمین خواهد شد، از بین می برد. سیارکی که ممکن است روزی در برخوردی سهمگین به زمین و زمینیان آسیب برساند. سیارکی در میان بیست و پنج هزار سیارک سرگردان دیگر، در سفری بیش از ۹ میلیون کیلومتر دور از ما سفینه زمینی، زمستان آینده به آن رسیده، سیارک را از مسیر رو به زمین منحرف خواهد کرد. طرحی فضایی که بیش از سیصد و بیست و چهار میلیون دلار، هزینه دارد. این نخستین طرح فضایی برای خارج کردن سیارکی از مسیر اصلی خود است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه