ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رگبار و کاهش دما تا ۱۰ درجه در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به نفوذ سامانه بارشی نسبتا سرد و وقوع رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها و همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش اترک، در هشدار زرد رنگ هواشناسی آمده است که بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در ارتفاعات همراه با بارش برف از بعدازظهر امروز (۲۶ مهر) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، مازندران و گیلان ‌و سه‌شنبه (۲۷ مهر) علاوه‌بر استان‌های مذکور در گلستان نیز پیش‌بینی می‌شود.

تداوم این شرایط جوی روز چهارشنبه (۲۸ مهر) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و ‌پنجشنبه (۲۹ مهر) برای استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان مورد انتظار است همچنین جمعه (۳۰ مهر) نیز فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان انتظار می‌رود.

در چنین شرایطی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها بویژه گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید، احتمال تاخیر در پروازها، احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد. از این رو احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد درجاده‌های بین شهر و کوهستانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات زراعی و باغی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین با صدورهشدار زرد رنگ دیگری از وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر در سواحل و فراساحل خلیج فارس از بعدازظهر امروز (26مهر)  خبر داده و آورده است: تداوم این شرایط در سواحل و فراساحل خلیج فارس تا جمعه شب (۳۰ مهر) ‌پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به آسیب رسیدن به تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، احتمال آسیب دیدن به تاسیسات دریایی هشدار داده و به اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه