ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

۲۹ دشت آبی در هرمزگان دارای بیلان منفی هستند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان بابیان اینکه ۲۹ دشت آبی هرمزگان دارای بیلان منفی هستند، گفت: بیلان منفی یعنی میزان برداشت آب از دشت، بیشتر از ورودی آن باشد.

جمشید عیدانی اظهار کرد: وضعیت منابع زیرزمینی و دشت‌های استان هرمزگان مطلوب نیست و بیلان بسیاری از دشت‌ها منفی است.

وی با ذکر این نکته که ۲۹ دشت استان هرمزگان دارای بیلان منفی است، ادامه داد: بیلان منفی دشت یعنی میزان برداشت منابع زیرزمینی از چاه از منابعی که وارد منابع آب زیرزمینی می‌شوند بسیار بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان بابیان اینکه میزان برداشت مجاز در پروانه بهره‌برداری مشخص است، تصریح کرد: لازم است که تمام بهره‌برداران میزان برداشت خود را کنترل کنند.

عیدانی با ذکر این نکته که با نصب کنتور می‌توان برداشت را مدیریت کرد، بیان داشت: تاکنون حدود سه هزار و ۸۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های استان هرمزگان برای کنترل برداشت نصب‌شده است.

وی بابیان اینکه پروانه‌های بهره‌برداری باید به‌صورت سالانه تمدید شوند، مطرح کرد: متأسفانه برخی از بهره‌برداران برای تمدید پروانه بهره‌برداری آب خود را تمدید نکرده‌اند که باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان تشریح کرد: از بهره‌برداران محترم درخواست دارم که در شرایط آبی پیش رو الگوی مصرف و الگوی کشت را رعایت کنند تا بتوانیم تابستان سخت پیش رو را با کمترین خسارت پیش رو بگذاریم.

عیدانی ابراز داشت: بررسی کارشناسان شرکت نشان‌دهنده افت ۶۵ سانتی‌متری سطح آب زیرزمینی دشت‌های استان هرمزگان است که این امر تأثیر خود را روی عمق چاه‌های کشاورزی خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی در دست سرزه خارو رخ‌داده است و سطح آب زیرزمینی بیش از ۶ متر کاهش پیداکرده است./مهر

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه