ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

ر یـیسی: تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین افزایش می‌یابد

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اراده ایران و عراق توسعه مناسبات دوجانبه است، گفت: نخست وزیر عراق وعده داد تعداد زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی افزایش یابد.

به گزارش اترک، آیت ا... سید ابراهیم رئیسی دیروز پس از نشست مشترک با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در جمع خبرنگاران گفت: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست و برادرمان عراق در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار خوب است اما به نظر ما این مناسبات می‌تواند بیشتر توسعه یابد. وی از اراده دو کشور برای توسعه مناسبات دوجانبه خبر داد و گفت: ادامه داد: امروز ارتباط ما با عراق فقط یک ارتباط دو کشور همسایه نیست بلکه اعتقاد در باورها، قلب‌ها و ارتباط عمیق دو کشور، دو ملت و دو دولت با یکدیگر است و معتقدیم این مناسبات می‌تواند در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا کند.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه روابط ایران و عراق تنها به دو کشور ختم نمی‌شود، اظهار کرد: نقش آفرینی دو کشور در منطقه، جهان و ارتباطات بین‌المللی هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: آنچه در نشست‌های تخصصی بین وزیران دو کشور و نشست بین من و نخست وزیر مطرح شد، همه در جهت توسعه مناسبات است و تصمیماتی گرفته شد که امیدواریم هرچه سریعتر به اجرا در بیاید.
رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: آقای الکاظمی از لغو روادید بین دو کشور خبر داد که این خبرخوبی بود. اراده ایران و عراق توسعه کریدور ریلی و ارتباط شلمچه با بصره است که با دستور ایشان قرار است به سرعت انجام شود و این موضوع با پیگیری وزیران مربوطه در ایران و عراق به سرعت دنبال می‌شود.  وی روابط مالی و پولی بین دو کشور را از دیگر محورهای رایزنی‌های خود با الکاظمی ذکر کرد و گفت: قرار است پس از پیگیری‌های انجام شده این موضوع دنبال شود. رئیس جمهوری اضافه کرد: نکته دیگر اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم و وضعیت کرونایی نه‌تنها برای دو کشور بلکه برای کل جهان است. رئیسی با مهم توصیف کردن حفظ و صیانت از زائران گفت: این مساله محدودیتی در عراق ایجاد کرد در عین حال آقای نخست وزیر با توجه به اینکه عاشقان اباعبدا... بتوانند از این زیارت استفاده کنند و عده داد تعداد زائران را تا میزانی که امکان دارد، افزایش یابد.
رئیس دولت سیزدهم تصریح کرد: برغم میل دشمنان، روابط ایران و عراق در همه زمینه‌ها توسعه خواهد یافت.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه