ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برگه من سفید است و منتظرم روی آن مهر بزنند

خاطرات مارکوپولوی فوتبال ایران از دوران سخت کرونا

فرزاد حاتمی بعد از ماه های سختی که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم کرد حالا دوباره می خواهد برگردد و رکورد مارکوپولو بودنش را ارتقا بدهد!

فرزاد حاتمی یکی از خاص ترین فوتبالیست های تاریخ ایران است؛ او که رکورددار جابه جایی در بین تیم های فوتبال محسوب می شود، حالا در 36 سالگی بازهم می خواهد تجربیات جدیدی را در فوتبال به رزومه اش اضافه کند.

 

حاتمی فصل گذشته لیگ برتر را در پیکان سپری کرد؛ اما در اوایل فصل عملکرد خیلی خوبی هم داشت و در 8 مسابقه ای که برای خودروسازان به میدان رفت، 3 گل به ثمر رساند که دو گلش 3 امتیاز برای پیکان به همراه داشت. مارکوپولوی فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم های مختلفی از جمله استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، پیکان و... را دارد، در اواسط فصل گذشته دوبار متوالی به ویروس کرونا مبتلا شد؛ اتفاقی که او را از فوتبال دور کرد و باعث شد نیم فصل دوم به خاطر ضعف جسمانی اصلا به زمین نرود.

 

حاتمی با گذر از روزهای سخت گذشته گفت و گویی با خبرنگار "ورزش سه" انجام داد و درباره ابتلایش به ویروس کرونا و البته مسائل دیگری که به آینده فوتبالی اش هم برمی گردد صحبت کرد. مشروح صحبت های فرزاد حاتمی را بخوانید:

**دوبار در فاصله 10 روز کرونا گرفتم

من سال گذشته پیکان بازی کردم؛ فصل هم برایم خوب پیش رفت و چند گل 3 امتیازی برای پیکان زدم. در اوایل نیم فصل دوم اما دوبار متوالی به ویروس کرونا مبتلا شدم. بعد از تعطیلات نوروز 1400 یکبار تستم مثبت شد و بسیار سخت بر من گذشت. چون ماه رمضان هم بود، کمتر توانستم به خودم برسم و به همین خاطر بدنم ضعیف شد. با گذر از روزهای سخت اما بهبود یافتم و حتی تمریناتم را هم شروع کردم. 10، 12 روز بعد اما که همراه با باشگاه تست دادیم، دوباره تستم مثبت شد و به قرنطینه رفتم!

 


**3 ماه با کرونا درگیر بودم

فکر می کنم روی هم رفته نزدیک به 3 ماه درگیر ویروس کرونا بودم. واقعا دوران سختی را سپری کردم. تجربه بسیار بدی بود. فکر نمی کنم هیچ آدمی در جهان باشد که در فاصله 15 روز دوبار به کرونا مبتلا شده باشم. این اتفاقات سبب شد مدت زیادی دور از تیم باشد و بعد هم که بهبود یافتم آنقدر بدنم ضعیف شده بود که نمی توانستم بازی کنم. خداراشکر که در هفته های پایانی فقط توانستیم نتایج خوبی بگیریم و تیم رتبه مطلوبی در جدول به دست آورد.

 

**انصاریان با آن بدن قوی دوام نیاورد

متاسفانه ویروس کرونا اصلا به هیبت و بدن ضعیف و قوی نگاه نمی کند. آنهایی که مرا دیدند شاهد بودند که چقدر لاغر شدم. کرونا واقعا پیر و جوان و ضعیف و قوی ندارد. خدا علی انصاریان را رحمت کند. من خودم در فوتبال به ستون معروف هستم اما خدابیامرز انصاریان بدن فوق العاده قدرتمندی داشت. متاسفانه او حریف کرونا نشد و خداوند بیامرزدش.

 


**این ویروس به هیبت آدم ها نگاه نمی کند

این ویروس به قوی بودن و ضعیف بودن ربطی ندارد و به هیبت آدم ها نگاه نمی کند. درست جایی که باید می رود و به نوعی نقطه ضعف انسان ها را پیدا می کند. خداراشکر که من جان سالم به در بردم. من حدود 5 کیلو وزن کم کردم و یک نیم فصل از فوتبالم را از دست دادم.


**در دوران کرونا به مرگ فکر کردی؟

من اصلا از مرگ نمی ترسم. هروقت به سراغم بیاید، استقبال می کنم. شاید 50 سال بگذرد اما بازهم از مرگ نمی ترسم. چون خداراشکر نه در حق کسی نامردی کردم و کاری انجام دادم. برگه ما سفید است و منتظریم تا فقط روی آن مهر بزنند!

 


**بار اول نگذاشتم پدر و مادرم بفهمند کرونا گرفته ام

من واقعا دوران سختی را در روزهای کرونایی گذراندم. حدود 3 ماه فقط خانه بودم و جایی نمی رفتم. برای مایی که عادت داریم تمرین کنیم و بچه ها را ببینیم، واقعا سخت است. از همه دوستانم، از خانواده ام و... دور بودم. جالب است که بار اول وقتی کرونا گرفتم، نگذاشتم پدر و مادرم متوجه بشوند. بار دوم اما چون کمی راحت تر بود به آنها گفتم.

 


**کرونا نگذاشت رکورد مارکوپولو بودنم را ارتقا بدهم!

این کرونای لعنتی دست و پای مرا بست و اجازه نداد رکورد مارکوپولو بودنم را ارتقا بدهم! باور کنید نیم فصل دو سه پیشنهاد داشتم که آقای تارتار پرسید می خواهی بروی اما گفتم حوصله جابه جایی ندارم. حالا اما در پایان فصل مجبورم دوباره جابه جا شوم چون زیاد راغب نیستم در پیکان بمانم.

 


**می خواهم برگردم و بازی کنم

می خواهم به فوتبال برگردم و ادامه بدهم. خداراشکر الان بدنم از نظر جسمانی برگشته است. من پارسال عملکردم خوب بود. الان هم 36 ساله هستم و توانایی ام کمتر از افرادی که سن بیشتری دارند و بازی می کنند نیست. سبک من البته با آنها فرق می کند. واقعا انگیزه دارم که بازی کنم و انشاالله ببینیم طی هفته های آینده چه می شود.

 


**می خواهم رکوردم را ارتقا بدهم

تمریناتم را به صورت اختصاصی دنبال می کنم. چند پیشنهاد هم دارم که البته خیلی جدی نیست. با این حال باید تصمیم بگیرم که به چه تیمی بروم. دوست دارم در تیم جدید بازی کنم چون بیشتر دنبال این هستم که رکوردم را در تیم عوض کردم ارتقا بدهم! (باخنده) خارج از شوخی اما در هفته های آینده تیم جدیدم را مشخص می کنم.

 


 
دوست دارم حرفی را در پایان بزنم. کل دنیا واکسن زدند اما ما در ایران هنوز دنبال این هستیم ببینیم چه واکسنی خوب است که بزنیم یا نزنیم؟ متاسفانه در برخی کشورها از جمله ایران مسئولان اجازه نمی دهند رسانه ها واقعیت ها را منتقل کنند. اگر مردم دروغ نشوند و واقعیت ها را بدانند خیلی بهتر و راحت تر می توانند زندگی شان را برنامه ریزی کنند. باور کنید صداقت باعث پیشرفت کشور می شود و امیدوارم روزی برسد که شاهد از بین رفتن دروغ باشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه