ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اجرای طرح پرعیارسازی بوکسیت در آلومینای جاجرم

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم گفت: طرح پرعیارسازی بوکسیت به روش واسطه سنگین در این واحد تولیدی با هزینه حدود هزار میلیارد ریال وارد مرحله عملیاتی شد.

به گزارش اترک، تورج زارع اظهار داشت: ساخت کارخانه پرعیارسازی بوکسیت به روش واسطه سنگین، جایگزین طرح شمش بیلت شده است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم با بیان اینکه فاز دوم پروژه ساخت تیکنرهای توسعه واحد گل قرمز هم کلنگ‌زنی شد، خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه ۹۰۰ میلیارد ریال است اما ارزش ریال آن هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی در جاجرم گفت: این درمانگاه تخصص با همکاری سازمان تأمین اجتماعی وارد عملیات اجرایی شده است و امید می‌رود بتوانیم خدمات به مردم را در این درمانگاه توسعه دهیم.

وی درباره پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده در واحد آلومینای ایران گفت: ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی، اخیراً به بهره‌برداری رسیده است، علاوه‌برآن، این شرکت امسال عملیات مقاوم‌سازی واحد ۱۸ (واحد سود و تبخیر آلومینا) را به مرحله بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران افزود: همچنین نصب و راه‌اندازی واحد اسمز معکوس از دیگر پروژه‌هایی است که اخیراً تکمیل شده است.

مجتمع آلومینای ایران به‌عنوان تنها تولیدکننده پودر آلومینا در کشور، یک‌پنجم نیاز داخلی را تأمین می‌کند و مابقی نیاز کشور در این بخش از خارج وارد می‌شود.

آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، واحد تولیدی منحصربه‌فرد تولیدکننده پودر آلومینا است که این محصول به‌عنوان ماده اولیه چهار واحد تولیدی از جمله ایرالکو، المهدی، سالکو و نیز تولید شمش در جاجرم به مصرف می‌رسد. 

مجتمع آلومینای ایران در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بجنورد و ۵ کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است که در سال ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسیده است.

این مجتمع صنعتی که قطب تولید پودر آلومینیوم در کشور است، تاکنون ۲ هزار فرصت شغلی مستقیم داشته است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه