ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اجرای طرح کاداستر در ۹۰ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی

اترک: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از اجرای طرح کاداستر در ۹۰ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش اترک، اسدا... جعفری در دهمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال جاری با توجه به اینکه طرح جامع حدنگار (کاداستر) در ۹۰ درصد از اراضی ملی ومنابع طبیعی استان اجرا شده با اشاره پایان احتمالی اجرای کامل این طرح تا قبل از انقضاء سال جاری گفت: طرح جامع حدنگار موسوم به کاداستر در مساحتی به میزان یک میلیون و ۸۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان یعنی معادل ۹۰ درصد از اراضی موضوع این طرح  اجرا  شده که این مقدار بیش از دو برابر متوسط کشوری است.
وی اظهار کرد: امیدواریم با اقدام جهادی مسئولین پر تلاش در این حوزه تا قبل از پایان سال جاری بتوانیم شاهد اجرای کامل این طرح در تمامی اراضی ملی استان خراسان شمالی باشیم.
مقام عالی قضایی استان ضمن اشاره به مهمترین آثار مثبت ناشی از اجرای طرح کاداستر در استان گفت: به نظر می‌رسد متعاقب اجرای این طرح مصادیق تعرض به اراضی ملی ومنابع طبیعی به لحاظ ممیزی اراضی ملی از مستثنیات قانونی اشخاص و شفافیت فرایندهای  مربوطه و تسهیل و تسریع در روند اجرای قوانین و مقررات قانونی کاهش چشمگیری خواهد یافت.
موضوع مسکن به ویژه مسکن مهر از دیگر مواردی بود که رئیس دادگستری استان به آن پرداخت و با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه در سفر به استان حول محور این مسأله تصریح کرد: در این خصوص مانند سایر نقاط کشور مشکلات متعددی وجود دارد و ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم از جمله با بررسی مطالبات متقاضیانی که در این خصوص مشکلاتی داشتند و همچنین با گفتگو و مذاکره با مسئولین ذی ربط  توانستیم  تاکنون گام‌های مثبتی برداریم بطوریکه اقداماتی  که در شرایط فعلی صورت گرفته امیدوارکننده به نظر می‌رسد و ما نیز به همین اعتبار امیدواریم بتوانیم با تداوم پیگیری‌ها مشکلات مسکن را در استان به نحو مطلوب ساماندهی نماییم.
وی همچنین با اشاره به موضوع  کمبود برخی اقلام و اعلام نیازمندی‌ها بر ضرورت تأمین و تدارک فوری  امکانات و تجهیزات مورد نیاز تأکید و  اظهار کرد: استان خراسان شمالی  با توجه به وجود موارد متعدد بروز حوادث غیر مترقبه به  این امکانات  به شدت نیاز دارد و این گونه نواقص و کاستی‌ها  در استان  به هیچ وجه  قابل توجیه نیست.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه