ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

برخورد پلیس با اقدامات خلاف عرف؛

میمون گردانی به جای سگ گردانی در اسفراین!

اترک: پدیده سگ گردانی موضوعی است که به کرات در سطح جامعه دیده شده و گاها نیز باعث ایجاد مزاحمت برای سایر افراد جامعه می‌شود.

به گزارش اترک، پدیده‌ای که امروز متاسفانه در جامعه روز به روز در حال گسترش است با الگوبرداری از کشورهای غربی شکل گرفته که باید در این رابطه مسئولان امر چاره اندیشی کنند.

این موضوع گاها باعث شده تا جدای بر ایجاد مزاحمت و ترس برای سایر شهروندان، شیوع بیماری‌های واگیر را نیز در سطح جامعه گسترش دهد.

اخیراً موضوعی که اکنون به آن می پردازیم میمون گردانی در سطح جامعه بوده که در این رابطه با هماهنگی‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی با دستگاه قضائی و مسئولان ذی ربط، برخورد با اینگونه موارد در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

طی دو روز اخیر گذشته ماموران انتظامی شهرستان اسفراین فردی را که در حال میمون گردانی در سطح شهر بود را با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و برای بررسی بیشتر موضوع وی را به مقر انتظامی منتقل می‌کنند.

سرهنگ مجید یگانه پور سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان اسفراین در ارتباط با این موضوع می‌گوید: این فرد بعد از انتقال به مقر انتظامی با هماهنگی‌های انجام شده، میمونی که همراهش بود به اداره محیط زیست شهرستان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با پدیده سگ گردانی و هرگونه موضوعی که خلاف شرع و همچنین باعث ایجاد مزاحمت و اخلال در نظم و امنیت عمومی شود، با قدرت در دستور کار پلیس قرار دارد از مردم خواست تا در جهت پیشگیری از گسترش بیشتر این موضوع در صورت اطلاع و یا مشاهده اینگونه موارد، مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود شاید برخورد و اقدامات سلبی باعث کاهش این موضوعات شود اما به تنهایی کارساز نیست، مانند خیلی از موضوعاتی که نیاز به یک عظم ملی دارد و پلیس به تنهایی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

 

+ مشکل کجاست؟

مشکل باورهای غلط در جامعه است؟ یا اینکه بی تفاوتی برخی از مسئولان نسبت به اینگونه موضوعات؟

باید در این رابطه با آگاه سازی جامعه و افراد آن و همچنین اطلاع رسانی خطرات و معظلات این موضوع و صد البته حضور میدانی و جهادی مسئولان و دستگاه‌های ذی ربط اقدامات کارشناسی شده در دستور کار قرار گیرد تا نه با این پدیده بلکه با هر پدیده‌ای که خلاف شرع است برخورد شود.

دشمنان ما هر لحظه به دنبال تنش و جدا کردن مردم مسلمان ایران از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلابی، اسلامی هستند.

اینکه می گوییم ایران به خاطر این است که ایران اسلامی بیشتر از سایر کشورهای مسلمان خواستگاه دشمنان است اینکه بتوانند رخنه‌ای در انقلاب و خصوصاً فرهنگ مردم ما ایجاد کنند، موضوعی است که شاید اگر برای جبرانش به درستی و به موقع تلاش نکرد اتفاقات و تبعات بدتری را به دنبال داشته باشد.

بعضی‌ها شاید این پدیده را، موضوعی ساده و پیش پا افتاده تلقی کنند اما اینگونه نیست. این موضوع سر منشاء بسیاری از ولنگاری‌ها و گسترش معظلات اجتماعی خواهد شد.

باید فکر کرد و به موقع و به جا برای پیشگیری از آن وارد عمل شد، تلاشی جهادی و خصوصاً همکاری و هم افزایی بین دستگاه‌ها و همچنین ورود خود مردم در پیشگیری از گسترش موضوعات این چنینی بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

نیروی انتظامی نیز همواره ثابت کرده که در برخورد با مجرمان و افرادی که سعی در ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی را دارند، لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد. به طور مثال در موضوع حجاب و عفاف که باید 26 دستگاه دیگر اقدامات خود را انجام دهند ولی باز هم نیروی انتظامی با جدیت پای کار آمده و در کنار سایر مأموریت‌های مختلف خود این موضوع را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

ناجا هیچ گاه از تلاش برای ایجاد آرامش در جامعه خسته نشده و این را نیز بارها و بارها در سطح جامعه دیده‌ایم اما درک این موضوع کاری است که باید بیشتر به آن توجه شود و همکاری‌ها نیز دوچندان شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه