ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

اعمال محدودیت در مصرف گاز صنایع خراسان شمالی

اترک: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون مشترکان خانگی بیش از پنج میلیون و ۳۵۷ مترمکعب گاز در شبانه روز می‌سوزانند در حالیکه میزان کل مصرف مشترکان خانگی و صنایع ۶ میلیون مترمکعب بوده، و به همین علت مصرف گاز برخی از صنایع محدود شده است.

به گزارش اترک، حسن رضا میربلوکی بر صرفه جویی مشترکان خانگی در مصرف گاز تاکید و اظهار داشت: هم اکنون تنها در بجنورد یک میلیون و ۹۹۷ هزار مترمکعب گاز مصرف می شود که شامل ۳۵.۶ درصد مصرف مشترکان استان است.
وی افزود: مدیریت دیسپاچینگ ملی گاز ایران به منظور تامین گاز مشترکان خانگی بخشی از گاز صنایع را محدود و یا قطع خواهد کرد.
میربلوکی با بیان اینکه اعمال محدودیت گاز صنایع برای تامین گاز خانگی انجام می شود، گفت: شهروندان با صرفه جویی به چرخه تولید می توانند کمک کنند.
وی میزان مصرف گاز مشترکان خانگی را در خردادماه  تنها یک میلیون و ۵۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: هم اکنون مدیریت دیسپاچینگ ملی گاز ایران گاز مصرفی شرکت پتروشیمی خراسان را در روز به ۷۵ هزار متر مکعب رسانده است که این میزان تنها برای گرم نگه داشتن سیستم های تولید است، هم اکنون این شرکت سوخت دوم نیز ندارد چرا که تنها خوراک آن گاز است.
وی با بیان اینکه قطع  یا محدودیت گاز شرکت پتروشیمی در اولویت آخر است افزود: هم اکنون گاز کارخانه آلومینا نیز محدود شده است، برای این شرکت که ۴۶۵  هزار متر مکعب مصرف گاز داشته ۲۰۰ هزار متر مکعب کاهش محدودیت ایجاد شده است و هم اکنون با ۲۶۵ هزار متر مکعب فعالیت دارد.
میربلوکی در خصوص کارخانه سیمان نیز گفت: گاز این شرکت نیز در حد گرمایش محدود شده است آنان می توانند از سوخت دوم استفاده کنند.
وی اظهار داشت: هم اکنون کارخانه ریخته گری و لوله گستر در بحث گاز مشکلی ندارند.
مدیر عامل شرکت گاز خراسان شمالی در خصوص مدیریت مصرف گاز نیروگاه ها در سطح کشور نیز گفت: آنان خود برنامه ریزی می کنند که کدام نیروگاه گاز آن محدود شود که هم اکنون این محدودیت برای سیکل ترکیبی شیروان اعمال شده است و از سوخت دوم باید استفاده کند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه