ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تهیه سند راهبردی توسعه اقتصادی شهر بجنورد

اترک/ وحدانی: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شورا و شهرداری بجنورد با گرفتن مشاور، سند راهبردی توسعه اقتصادی شهر را تهیه کرده و بر اساس سند و محورهایی که در آن تعریف شده گام برمی دارد.

بهمن جباری در گفت و گو با اترک، گفت: یکی از الزامات اساسی توسعه شهری را ابتدا تلاش برای توسعه اقتصادی شهری دانست و گفت: متاسفانه اقتصاد ضعیف شهر یکی از مشکلات توسعه‌ای شهر بجنورد با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار است.
وی با اشاره به قابلیت و پتانسیل‌های بسیار بجنورد برای توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذار اظهار کرد: در بخش کشاورزی و باغداری بهترین محصولات و ارگانیک ترین محصول توسط کشاورزان و باغداران این شهر تولید می‌شود ولی ضعف در صنایع تبدیلی موجب شده تا کشاورزان و باغداران به ناچار محصولات خود را با قیمت اندک به دلالان و واسطه‌ها بفروشند.
جباری ضمن اشاره به ظرفیت بالای خراسان شمالی به ویژه بجنورد در بخش گیاهان دارویی افزود: موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب، این استان را از تنوع گیاهان دارویی برخوردار کرده ولی در این بخش هم با ضعف و نبود صنایع تبدیلی مواجه هستیم که در صورت وجود آن می‌توان گام‌های ارزشمندی در بخش اشتغال و افزایش توان اقتصادی شهر و استان به عنوان یکی از الزامات توسعه برداشت.
وی یکی دیگر از پتانسیل‌های توسعه‌ای بجنورد را بخش گردشگری دانست و اضافه کرد: با وجود آب و هوای معتدل، کوهستانی بودن منطقه، مناظر و چشم اندازهای زیبا و بکر می‌توان در بخش گردشگری میزبان توریست‌های بین المللی بود و این پتانسیل بالقوه در خراسان شمالی به خصوص مرکز استان به خوبی قابل مشاهده است.
جباری با بیان اینکه در بخش گردشگری هم زیرساخت‌های لازم برای جذب توریست و گردشگر آماده نیست، گفت: قطعاً با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران، همت و همراهی مسئولین و مدیران استانی و تسهیل در امور مشارکتی انجام این فعالیت در این استان و شهر که رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت دور از ذهن نخواهد بود.

+ ضرورت تغییر نگاه مسئولان به سرمایه گذاری
عضو شورای شهر بجنورد گفت: با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قوی بجنورد که به آن اشاره شد بایستی بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار آماده شود و تحقق این مهم، تغییر نگاه مدیران و مسئولان این بخش را می‌طلبد.
وی تصریح کرد: هر سرمایه گذاری برای حضور و انجام کار در شهری علاوه بر مزیت‌ها باید ریسک‌هایی را نیز پیش بینی کند از این جهت برای جذب سرمایه گذار نه تنها در بجنورد بلکه در تمام شهرستان‌های استان باید اطمینان خاطر برای سرمایه گذار ایجاد که ریسک وی در این شهر و استان صفر خواهد بود.
این عضو شورای شهر بجنورد افزود: متاسفانه برخی مدیران انتظار دارند تا سرمایه گذار با شرایط دستگاه‌ها وارد مشارکت شود در صورتی که با این نگرش سرمایه گذار به سختی وارد قرارداد خواهد شد.
جباری تصریح کرد: متاسفانه گاها اول به دنبال خواسته‌های تشکیلات خودمان بوده‌ایم بعد نیم نگاهی هم به خواسته سرمایه گذاری کرده‌ایم که این نگرش باعث شده شهر بجنورد در جذب سرمایه گذار عملکرد خوبی نداشته باشد و اقتصاد شهر هم تضعیف شود.
وی با تاکید براینکه لازمه تغییر، مشارکت و همدلی مسئولان است، گفت: هم اکنون بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه‌های مشارکتی برای توسعه اقتصادی شهر بجنورد با نگرش استاندار خراسان شمالی، شهردار و شورای شهر آماده است.
جباری با تاکید بر در نظر گرفتن امیتازات و مشوق‌هایی برای حضور سرمایه گذاران در این شهر اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بجنورد در دور پنجم به طور ویژه و خاص به موضوع سرمایه گذاری پرداخته و مهم‌ترین مصوبه در این بخش که صرفاً جهت بستر سازی و تهیه زیرساخت لازم و همچنین تغییر نگرش در مدیران بوده تصویب عقد قرارداد مشاور اقتصادی جهت تهیه سند راهبردی توسعه اقتصادی شهر بجنورد و همچنین تعیین برند شهر و تهیه بسته‌های اقتصادی و آموزش مدیران توسط مشاور است.
وی اضافه کرد: در این بخش خوشبختانه شهرداری با مشاور اقتصادی دکتر ندیم پدر علم سرمایه گذاری نوین شهرداری‌های کشور و تیم کاریشان وارد قرارداد شد و سند راهبردی، بسته‌ها و برند شهر در مدت زمان یکساله تهیه و تحویل شهرداری و شورا شد.

+ مطالعه 52 فرصت سرمایه گذاری در بجنورد
جباری گفت: در حال حاضر 52 فرصت سرمایه گذاری در بجنورد مطالعه و در دستور کار قرار گرفته است و رایزنی برای جذب سرمایه گذاران ادامه دارد.
وی افزود: اعضای شورای شهر بجنورد بر این باورند که با جذب سرمایه گذار ضمن اینکه توسعه در بخش اقتصاد شهر اتفاق خواهد افتاد پیامدهای مثبت توسعه شهری را نیز شاهد خواهیم بود.
جباری با اشاره به برخی اقدامات کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد اضافه کرد: تاکنون چندین سرمایه گذار در موضوعات مختلف دعوت شده‌اند که تفاهم نامه نیز منعقد شده و به دنبال تبادل اطلاعات و مستندات برای ورود به بحث عقد قرارداد مشارکت هستیم.
وی با اشاره به شماری از قراردادهای منعقد شده سرمایه گذاری در بجنورد افزود: در بخش گردشگری با شرکت هلدینگ جاده ابریشم تفاهم نامه‌ای منعقد شده که در سه پارک بش قارداش، دوبرار و جاده باباامان پروژه مشارکتی تفریحی و اقامتی و پذیرایی احداث شود. با شرکت سیکا در بخش پسماند و راه اندازی کارخانه کمپوست هم تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.
به گفته جباری، تفاهم نامه‌ای جهت احداث مرکز بین المللی همایش‌ها، تجارت جهانی و اجرای پروژه پارکینگ طبقاتی مکانیزه منعقد شد و در بخش اجرای پروژه زیرگذر تجاری هم هفته آینده میزبان یکی از سرمایه گذاران خواهیم بود.

+ تهیه سند راهبردی توسعه اقتصادی شهر بجنورد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: شورا و شهرداری بجنورد با گرفتن مشاور، سند راهبردی توسعه اقتصادی شهر را تهیه کرده و بر اساس سند و محورهایی که در آن تعریف شده گام برمی دارد.
جباری افزود: بی شک طرح جامع اقتصادی البته به شکل کاربردی برای رونق اقتصادی یک الزام است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تنها قراردادی که منعقد شده جهت احداث شهر بازی در باباامان بوده که با سرمایه ۸۰ میلیارد ریال در سه فاز کاری عقد قرارداد صورت گرفته شده است.

+ توجه ویژه استاندار به مباحث سرمایه گذاری
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به توجه ویژه استاندار خراسان شمالی به مباحث سرمایه گذاری افزود: برگزاری برنامه‌های رویداد محوری که استاندار در برنامه کاری دارد قطعاً به بسترسازی ورود سرمایه گذار به بجنورد کمک شایانی خواهد کرد و رفع گره‌های کاری و تسهیل دریافت مجوزات لازم برای حضور سرمایه گذاران در بجنورد و دیگر شهرهای استان از الزامات مهمی است که نماینده عالی دولت در خراسان شمالی به آن پرداخته است.
جباری گفت: شهردار فعلی بجنورد به مباحث سرمایه گذاری توجه ویژه دارد که یک امتیاز مثبت برای ورود به مباحث جذب سرمایه گذار است و از طرفی همراهی، همدلی و وفاق اعضاء شورای شهر بجنورد که موضوع سرمایه گذاری را در اولویت مباحث قرارداده نیز می‌تواند نوید بخش روزهای خوبی برای ورود سرمایه گذاران به شهر بجنورد و انجام پروژه‌های اقتصادی و توسعه شهر باشد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه