ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

از مجلس چه خبر؟

از درخواست عدم توقف کولبری تا مطالبه مهار آشفتگی های بازار

اترک – روز گذشته نیز مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی خود شاهد چندین نطق و تذکر از نمایندگان مردم بود که شرح آن را در بسته امروز "از مجلس چه خبر؟" روزنامه اترک خواهید خواند:

نظری: آقای رئیس جمهور ، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

علیرضا نظری در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: وقتی خبر کاهش تورم را از سوی مدیران اقتصادی شما می‌شنویم تعجب می‌کنیم، آقای رئیس جمهور به این آمارسازی‌ها توجه نکنید چرا که مردم زیر بار گرانی‌ها و رها شدگی بازار له شده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به قول معروف ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها. جناب آقای رئیس جمهور عملکرد دولت در حوزه تولید مسکن و مالیات بر خانه خالی و اجاره مسکن به هیچ وجه قابل دفاع نیست و فریاد مستاجرین که عمدتاً از طبقات متوسط و ضعیف جامعه هستند، بلند است، متاسفانه دولت نه قادر به جلوگیری از افزایش اجاره بهاست و نه تسهیلاتی را برای مستاجرین منظور نموده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد آقای رئیس جمهور چه پاسخی برای مستاجران مظلوم دارید.

زره تن: فعالیت کولبری نباید متوقف شود

آرش زره تن لهونی در نشست علنی سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: تعداد قابل توجهی از جوانان اورامانات فعالیت کولبری دارند بنابراین نباید کولبری متوقف شود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس افزود: از مسئولان می خواهیم نسبت به بازگشایی مرزهای کولبری منطقه با نظارت و مراقبت های لازم برای جلوگیری از حوادث ناگوار گذشته اقدام شود.

وی افزود: امکان فعالیت برای همه کولبران در معابر مشخص فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزارت صمت سریعا آئین نامه اجرایی قانون تجارت مرزنشینان را آماده و اجرایی کند، همچنین از این وزارتخانه می خواهم بدون تبعیض همان برخوردی را با بازارچه های جنوب کشور انجام می دهد همان برخورد را با بازارچه های ما انجام دهد.

زره تن لهونی بیان کرد: همه دستگاه های مربوطه باید به وضعیت کودکان کار و معلولان رسیدگی و توجه ویژه ای کنند.

پاکمهر: آقای بذرپاش با سفر به استان‌های محروم پاسخگوی مطالبات مردم باشید

سید محمد پاک‌مهر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: تکمیل پروژه راه بجنورد به گلستان برای مردم خراسان شمالی تبدیل به رویا شده است. همچنین پروژه راه میامی به جاجرم و گرمه، تکمیل پروژه راه بجنورد – شوقان و سنخواست و تکمیل پروژه راه بجنورد- راز و غلامان به سرنوشتی مانند پروژه اول دچار شده است و بیش از دو دهه از آن می‌گذرد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه، راز و جرگلان، گرمه و سملقان در مجلس افزود: شرکت زیرساخت به طور کلی خراسان شمالی را به فراموشی سپرده و مشخص نیست این پروژه‌ها چه زمانی قرار است به اتمام برسد و با چه نظارت و اعتباری. آقای بذرپاش انتظار می‌رود به استان‌های محروم و مظلومی مانند خراسان شمالی سفری داشته باشید و مطالبات مردم را پاسخگو باشید.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به عنوان خادم مردم از شما انتظار می‌رود که در اسرع وقت در سفر به استان از نزدیک شاهد وضعیت نامناسب پرواز فرودگاه بجنورد باشید. این فرودگاه بیش از ۱۳ پرواز در هفته داشته اما امروزه به دو پرواز رسیده بنابراین نیاز است تا به این مسائل توجه کنید.

بدری: آقای رئیسی آشفتگی‌های بازار و گرانی‌های افسار گسیخته را چه زمانی مهار خواهید کرد؟

صدیف بدری در نشست علنی سه شنبه، ۴ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس جمهور، گفت: آشفتگی های بازار و گرانی های افسار گسیخته را کی مهار خواهید کرد؟ مردم زیر بار فشارهای اقتصادی کمر خم کرده اند و هر روز با این وضعیت نابسامان مدیریتی در کشور در حال از دست رفتن اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: سرکلاف سردرگمی های دولت در اولویت های مردم کجاست؟ آشفتگی های روزانه در بازار ارز ناشی از چیست؟ مردم پاسخ این سوالات را در زندگی و امورات جاری خود می خواهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس یازدهم افزود: نمی شود با گفتار درمانی و شعار کشور را اداره کرد، باید تحول جدی در مورد تصمیم گیری های اقتصادی توسط دولت ایجاد شود تا با سیاست گذاری های صحیح شاهد کاهش التهابات بازار و کنترل آن باشیم. مگر نه این است که دولت باید تدبیر و اتخاذ تصمیم درست هزینه ها را کاهش دهد و به دستاوردها بیافزاید.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه