ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تهیه لوازم التحریر کامل چقدر تمام می شود؟/ تولیدکنندگان داخلی بازار را به دست گرفتند

اترک/ وحدانی: بازار لوازم التحریر یکی از بازار‌هایی است که دستخوش تغییرات نرخ ارز قرار گرفته و عرضه کنندگان نوشت افزار در بجنورد می گویند که قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته دو یا سه برابر شده است حال با این وضعیت باید دید یک خانواده برای تهیه لوازم التحریر کامل فرزندش چقدر باید هزینه کند؟

به گزارش اترک، هر سال شهریور و در آستانه مهر، بازار خرید و فروش لوازم التحریر داغ می شود و با اینکه دانش آموزان برای خرید لوازم التحریر شور و شوق دارند اما برخی خانواده ها دل نگران از افزایش قیمت این لوازم نسبت به سال گذشته هستند. به گفته عرضه کنندگان نوشت افزار در بجنورد امسال قیمت ها نسبت به پارسال دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده همین امر موجب شده تا برخی خانواده ها در خرید و انتخاب لوازم التحریر با احتیاط عمل کنند تا مبادا هزینه های زیادی را متحمل شوند.فروشندگان هم نگران از اینکه با افزایش قیمت امسال کمترین فروش را نسبت به گذشته داشته باشند.

+ افزایش ۳ برابری قیمت لوازم التحریر
یکی از عرضه کنندگان نوشت افزار در گفتگو با ما می گوید: امسال قیمت لوازم التحریر نسبت به پارسال دو تا سه برابر افزایش یافته که با این وضعیت بعید می دانم امسال فروش خوبی داشته باشم.
میرزایی می افزاید: هر سال از اوایل شهریور بازار لوازم التحریر تب و تاب خود را داشت اما امسال با اینکه تنها ۶ روز تا بازگشایی مدارس مانده افزایش قیمت لوازم، شور و اشتیاق خانواده ها را برای تهیه لوازم التحریر فرزندانشان را گرفته است.
وی با اشاره به برخی از قیمت نوشت افزار اظهار می کند: به طور مثال دفترچه یادداشتی که پارسال دو هزار تومان قیمت داشته امسال ۶ هزار تومان شده یا قیمت یک بسته مدادرنگی با کیفیت معمولی بین ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

+بازار لوازم التحریر در دست تولیدکنندگان داخلی
یکی دیگر از عرضه کنندگان لوازم التحریر در بجنورد هم در گفتگو با ما می گوید: سال های گذشته لوازم التحریر خارجی بازار را در دست گرفته بود اما امسال ۸۰ درصد لوازم موجود در بازار تولید داخل است.
وی می افزاید: در گذشته خانواده ها به دلیل کیفیت کالا و دانش آموزان نیز به دلیل طراحی روی جلد بیشتر مایل به خرید لوازم التحریر خارجی بودند اما امسال کیفیت کالای داخلی نسبت به قبل بهبود یافته و امیدواریم خانواده ها با استقبال و خرید نوشت افزار ایرانی موجب حمایت از تولیدکنندگان داخلی شوند.
وی در خصوص وضعیت بازار اظهار می کند: با اینکه چند روزی بیشتر به بازگشایی مدارس نمانده اما افزایش قیمت، تهیه لوازم التحریر برای برخی خانواده ها را مشکل کرده است و بازار هم تعریف چندانی ندارد.

+ هزینه ۲۰۰ هزار تومانی برای تهیه لوازم التحریر کامل

دیگر عرضه کننده نوشت افزار در بجنورد در گفتگو با ما می گوید: امسال با افزایش قیمت لوازم التحریر، بعید می دانیم بازار فروش مانند گذشته خوب باشد.
پاکنهاد با اشاره به قیمت برخی از نوشت افزار اظهار می کند: امسال بدون در نظر گرفتن کیف، تهیه لوازم التحریر کامل با کیفیت معمولی شامل مداد، مداد رنگی،  پاک کن، تراش، دفتر، خط کش و... میانگین بین ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان تمام می شود.
وی می افزاید: کیف هم از ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و کوله پشتی از ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان به بالا در بازار موجود است.

+ بازار لوازم التحریر تحت تاثیر برپایی نمایشگاه پاییزه
رئیس اتحادیه لوازم التحریر بجنورد در گفتگو با ما می گوید: در حال حاضر ۲۶ کتاب فروشی و ۵۵ نوشت افزار دارای مجوز در بجنورد مشغول به ععالیت هستند.
خواجوی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به پارسال اظهار می کند: در آستانه بازگشایی مدارس و سایر ایام سال با بازرسی های منظمی که اتحادیه لوازم التحریر بجنورد با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و ... انجام می دهد بازار و قیمت ها تحت کنترل است.
وی می افزاید: خوشبختانه تاکنون تخلفی از سوی عرضه کنندگان لوازم ااتحریر و نوشت افزار در بجنورد مشاهده نشده اما در صورت بروز هرگونه تخلف و تخطی برخوردهای قانونی لازم انجام می شود.
خواجوی با اشاره به برخی از مهمترین مشکلات بازار لوازم التحریر در بجنورد تصریح می کند: بازار فروش و عرضه لوازم التحریر برای فعالان این صنف در سال یک بار آن هم در آستانه بازگشایی مدارس داغ است که برپایی نمایشگاهی مانند نمایشگاه پاییزه بازار نوشت افزار را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی می گوید: امسال با بهبود کیفیت کالای داخلی تمایل خریداران بیشتر به سمت لوازم التحریر ایرانی رفته است و امیدواریم این امر موجب رونق هرچه بیشتر تولیدات داخلی شود.


 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه