ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تذکر استاندار به متولیان بخش معدن سازمان صمت؛

معدن استان خواب است

استاندار خراسان شمالی در خصوص راه‌اندازی و فعال‌سازی بخش معدن استان به متولیان این حوزه تذکرات و هشدارهایی داد و گفت: بخش معدن استان خواب است و باید آن را فعال کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی در ششمین شورای معادن استان در ارتباط با فعالیت‌های زمین‌شناسی کشور در این استان اظهار کرد: یک سری امور روتین فعالیت‌های زمین‌شناسی کشور در سطح ملی است که باید در خراسان شمالی انجام شود و یکسری امور خاص این استان است.

 

+ ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای صدور پروانه اکتشاف آلبلاغ

وی در ارتباط با معدن آلبلاغ شهرستان اسفراین افزود: نمی‌توانیم شرایط فعلی را ثابت نگه‌داریم و باید هرچه سریع‌تر وضعیت این معدن در ارتباط با اجرای پروژه پی‌جویی، اکتشاف و تعیین ذخیره معدن سرب روی آلبلاغ سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت استان مکلف است ظرف یک هفته پیگیری صدور پروانه اکتشاف و حفاظت این معدن را توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست استان تحویل سازمان ایمیدرو دهد.

 

+ زیرساخت‌های معادن باید مهیا شود

وی در خصوص گزارش اقدامات انجام‌گرفته پروژه‌های زیرساخت معادن و راه‌های دسترسی به آن افزود: مجری این طرح بنیاد مسکن استان است لذا فرصتی سه ماهه داده می‌شود تا این امور را مورد پیگیری و عملیاتی شدن قرار دهند.

شجاعی همچنین در خصوص گزارش عملکرد پروژه‌های تأمین برق‌رسانی به معادن استان نیز گفت: بر اساس این گزارش کار برق‌رسانی معادن و واحدهای تولیدی شهرستان‌های مانه و سملقان و گرمه نسبت به سایر شهرستان‌ها عقب‌تر است بنابراین باید نسبت به معادنی که فاقد برق هستند حساس‌تر شویم و سریع‌تر کار برق‌رسانی آن‌ها انجام شود.

 

+ معدن استان خواب است

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پروانه بهره‌برداری برای معادن را صادر می‌کنیم به مواردی همچون برداشت بیش‌ازحد مواد معدنی و تخریب زیست‌محیطی و تخریب راه‌های روستایی نظارتی نمی‌شود که این موارد باید موردتوجه بیشتر مدیران دستگاه اجرایی متولی قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: بخش معدن این استان در خواب است و گویا اصلاً وجود ندارد، برای فعال شدن این بخش، نیازمند فرآیندها و فعالیت‌های فراتر از کارهای اداری هستیم.

وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، درزمینه معدن تلاش‌ها و زحمات زیادی می‌کشد اما راه افتادن بخش معدن، با این اقدامات اداری، میسر نیست و باید بخش غیر اداری، گروهی کهنه‌کار و مسلط، وارد عرصه شده و چراغ معادن را روشن کنند.

شجاعی بابیان اینکه هیچ اشکال ندارد که این گروه، از خارج استان وارد عرصه شوند افزود: این شورا، محلی برای تصمیم‌های بزرگ‌تر برای معدن است نه سلب صلاحیت‌ها، این امور، کارهایی است که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خود می‌تواند انجام دهد، این شورا باید دنبال کارهای بزرگ‌تر باشد.

 

+ فرآوری، لازمه حیات معادن استان

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود، نبود صنایع و واحدهای فرآوری را از نداشته های استان عنوان کرد و گفت: نبود واحدهای فراوری سبب شده تا ارزش‌افزوده فعالیت‌های معدن از استان خارج شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید دراین‌باره تلاش کند تا این واحدها راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به دستور کار این شورا برای سلب صلاحیت سه معدن گفت: اگر علت غیرفعال بودن این معادن، شرایط بازار است، واگذاری آن به فرد دیگر، شرایطی از معادن را تغییر نمی‌دهد و این سلب صلاحیت‌ها، نمی‌تواند سبب بهبود معادن شود، در این زمینه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به فکر رونق بازار فعالیت‌های معدنی باشد.

شجاعی بابیان اینکه اگر نبود بازار علت غیرفعال شدن معادن است، و اگر شرایط بازار تغییر نکند، سلب صلاحیت‌ها ادامه می‌یابد خاطرنشان کرد: ایجاد واحدهای فرآوری بخش معدن، یکی از راه‌های رونق بازار معادن است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه