ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بهره‌برداری از ۳۰ تصفیه خانه فاضلاب جدید تا پایان امسال

وزیر نیرو با بیان اینکه هر هفته به طور متوسط ۳۰ روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار وصل می‌شود، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۰ هزار و ۱۵۸ روستای کشور به شبکه آب شرب پایدار وصل شده و جمعیتی افزون بر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آن برخوردار شده‌اند.

به گزارش اترک، رضا اردکانیان در آیین افتتاح سد و شبکه چندیر در شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی که به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهوری صورت گرفت، اظهار داشت: هر ۴۵ روز یک تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد و تا پایان امسال نیز ۳۰ تصفیه خانه فاضلاب دیگر وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: تا قبل از سال ۹۲ حداکثر سالانه یک هزار و ۷۷۵ مگاوات نیروگاه ساخته می‌شد که خوشبختانه از سال ۹۲ تاکنون به‌طور متوسط هر سال ۲ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده برق کشور اضافه شده و سالانه ۱۸ هزار کیلومتر خط انتقال، فوق توزیع و توزیع احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور از مرز ۸۱ هزار مگاوات گذشته است، گفت: از ابتدای دولت یازدهم به طور متوسط سالانه دو هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده برق کشور افزوده شده است.

 

# سدها در خدمت گردشگری

وزیر نیرو با اشاره به همکاری نزدیک وزارت نیرو با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای بهره برداری از سدها به منظور استفاده گردشگری، گفت: خوشبختانه این همکاری به نقطه اجرا رسیده و شیوه نامه بهره برداری سرمایه گذاران از سدهای کشور جهت استفاده گردشگری را در هفته آینده ابلاغ خواهیم کرد.

اردکانیان از تمامی علاقه مندان به سرمایه گذاری در این زمینه دعوت کرد تا حداقل در ۵۰ سد بزرگ کشور که امکانات خوبی هم در اختیار دارند، با وزارت نیرو و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همکاری کنند.

وی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی به عنوان اولین استان کشور موفق شدیم به منظور حفظ محیط زیست، عدم قطع شاخ و برگ درختان در معابر عمومی و کاهش خاموشی در زمان وقوع توفان شدید، با احداث سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار و جایگزینی آن با سیستم‌های قدیمی، این استان را مجهز به شبکه فشار ضعیف جدید کنیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه