ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عدم مدیریت و ساماندهی پذیرش دانشجو دغدغه صنعت ساختمان استان

اترک: رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی، عدم مدیریت و ساماندهی پذیرش دانشجو را مهم‌ترین دغدغه صنعت ساختمان استان عنوان کرد.

به گزارش اترک، علی‌اکبر رمضانی در جلسه مشترک با موضوع انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری فی‌مابین سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گفت: یکی از ابزارهای مهم توسعه صنعت، ارتباط با دانشگاه‌ها است که سازمان نظام‌مهندسی در گذشته این تعاملات را با دانشگاه‌ها داشته اما اکنون‌که دانشگاه انگیزه مضاعفی برای این ارتباط فراهم کرده با نگاه وسیع‌تری وارد این عرصه شده‌ایم.

وی اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه مسیر توسعه و کاربردی شده دانش تئوری به سمت و سویی خواهد رفت که برای حوزه اجرایی و کاربرد آن در جامعه و بهبود نتایج حاصل از اجرا و بازخوردهای آن مفید خواهد بود.

رمضانی افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه نظام‌مهندسی در صنعت ساختمان، عدم مدیریت و ساماندهی پذیرش دانشجو در دانشگاه است که بر اساس نیاز بازار کار صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: این موضوع ناشی از شتاب‌زدگی و عدم ساماندهی حوزه کسب‌وکار است لذا می‌بایست برای دستورالعمل‌ها و قوانین بالادستی تدبیری اندیشید و برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر آمار و داده‌های واقعی را دستور کار قرار دهند.

رمضانی ادامه داد: سنوات گذشته در حوزه صنعت ساختمان فقط استحکام، زیبایی و مبلمان داخلی برای مردم اهمیت داشت اما اکنون تقاضای مردم توجه به کیفیت ساختمان با رویکرد زیست‌محیطی است که ضروری است ساختمان‌ها و طراحی‌ها بر مبنای رویکردهای مسئولیت‌های زیست‌محیطی در حرفه و مراکز آموزشی دنبال شود.

وی افزود: بازخورد این موضوع در حوزه دانشگاه موجب شده تا رشته‌های متنوع در دانشگاه‌ها خلق شود و ریزرشته‌های تخصصی این ضرورت را ایجاب می‌کند که با نگاه وسیع‌تری بحث محیط‌زیست را در حوزه‌های مختلف دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز در این نشست گفت: امضای این تفاهم‌نامه کاربردی، منجر به همکاری بیشتر می‌شود و بیشتر اساتید این دانشگاه عضو نظام‌مهندسی هستند و دانشجوهای این دانشگاه هم به جمع مهندسان اضافه می‌شوند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، در حوزه‌های پژوهش‌های کاربردی، کارآموزی، برگزاری کلاس‌ها، همایش‌ها و سمینارها با سازمان نظام‌مهندسی همکاری‌های خوبی داشته باشیم و تمام تلاش‌ها تأمین نیازهای جامعه است.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه