ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رونمایی خودروی کارتینگ بومی در استان

اترک: مدیر پروژه ساخت نخستین خودروی کارتینگ خراسان شمالی از ساخت این خودرو با حمایت سازمان علمی و پژوهشی بسیج استان خبر داد.

به گزارش اترک، داوود محمدی روز گذشته در آئین رونمایی از خودروی کارتینگ ساخته‌شده توسط دانشجویان خراسان شمالی اظهار کرد: حمایت‌های مرکز علمی پژوهشی بسیج نقش بسیار زیادی در تولید این خودرو با توانمندی‌های به‌روز داشته است.

وی ایجاد تحول در مسیر تحصیل و دوری از تئوری محور بودن دروس را از اهداف اصلی ساخت خودروی کارتینگ دانست و افزود: مسیر غلط تحصیل دانشجویان که در آن تماماً به مسائل تئوری پرداخته می‌شود، نمی‌تواند آینده درخشانی را برای دانشجویان رقم بزند. باید اهتمام به مسائل عملی و تلفیق علم و صنعت در دانشگاه‌ها به اولویت اول تبدیل شود.

محمدی بابیان اینکه دستگاه‌های مختلف باید در این امر کمک‌حال گروه‌های علمی و فنی استان باشند، گفت: مهم‌ترین موضوع در حوزه کارآفرینی تجاری‌سازی اختراعات و دستاوردها است که اگر غیرازاین باشد نیروی محرکه کار و تلاش از کار می‌افتد.

وی بابیان اینکه در ایران تنها دو شرکت در حوزه ساخت خودروهای کارتینگ فعال هستند٬ ادامه داد: ساخت خودروی کارتینگ تنها با استفاده از دانش و داشته‌های علمی دانشجویان بومی استان انجام‌گرفته و هیچ‌گونه تقلید و الگو گیری از روش‌های ساخت خودروی کارتیگ در کشورهای دیگر در کار نبوده است.

این استاد دانشگاه گفت: تمامی ابزار و لوازم ساخت این خودرو در خود استان تهیه و به‌کارگیری شده است.

محمدی در خصوص وجه تمایز این خودرو با دیگر خودروهای تولیدشده در کشور تصریح کرد: ارتفاع تمامی خودروهای کارتینگ تولیدشده در کشور 6 سانتی از کف زمین است که توانسته‌ایم با دانش فنی و ابتکار این ارتفاع را تا 10 سانت افزایش دهیم که این خود٬ دستاورد بزرگی در این حوزه می‌باشد.

وی افزود: موتور قدرتمند، صندلی متفاوت و فرمان هیدرولیکی از دیگر وجوه تمایز این وسیله با دیگر خودروهای کارتینگ ساخت داخل کشور است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه