ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

بی خیالی‌های کرونایی/ مردمی که از ماسک زدن خسته‌اند؛

هم قدم با مرگ

اترک/ وحدانی: پاییز است و حالی که فقط قدم زدن را می‌خواهد اما آنطور که به نظر می‌رسد اکثر شهروندان خراسان شمالی مرگ را برای هم قدم با خود گرفتند.

به گزارش اترک، هشدار پشت هشدار نه تنها از یک نهاد، بلکه تمام مسئولین خراسان شمالی و ستاد مبارزه با کرونا در استان نسبت به جدیت کرونا و مبارزه با این مهمان ناخوانده هشدار می‌دهند اما آن گوش شنوای برخی شهروندان کجاست؟

چند وقتی است خراسان شمالی پشت چراغ قرمز کرونا مانده و قصد حرکت ندارد تا این مهمان ناخوانده راهش را بگیرد و برای همیشه ترکمان کند اما چرا چنین چیزی اتفاق نمی‌افتند.

چند وقتی می‌شود تردد مردم در خیابان‌های شهر، حضورشان در اماکن عمومی، تفریحی و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی به طور چشمگیری افزایش یافته است و وقتی دلیل این اقدامشان را جویا می‌شویم با پاسخ اینکه دیگر تحمل نداریم و هر چه بادا باد مواجه می‌شویم.

گویا شهروندان زندگی با کرونا را ساده دانسته‌اند و شاید هم با آن خو گرفتند که هشدارها را جدی نمی‌گیرند اما باید دانست که همین سهل انگاری خطر ابتلا به کرونا ودست و پنجه با مرگ را آسان می‌کند و بهتر است بگوییم با روندی که مردم خراسان شمالی در پیش گرفتند همچنان باید پشت چراغ قرمز کرونا بمانیم.

اما آنطرف را هم باید منصفانه نگاه کرد که برخی شهروندان نیز در این هفت ماه ورود مهمان ناخوانده توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و سعی در کاهش و نابودی این بیماری دارند اما چه کنیم که بی توجهی برخی دیگر همچین چیزی را غیرممکن کرده است.

البته ناگفته نماند طی این مدت کسب و کارهای بسیاری متضرر و حتی ورشکست شدند که نمی‌توان رنج آن‌ها را نیز نادیده گرفت.

 

+دیگر تحمل نداریم

یکی از شهروندان بجنوردی وقتی از او در خصوص عدم زدن ماسک می‌پرسیم، می‌گوید: دیگر تحمل این وضعیت ندارم اگر قرار است با نزدن ماسک کرونا بگیرم بگذار بگیرم.

وی می‌افزاید: دیگر این وضعیت برایمان غیرقابل تحمل شده و نمی‌توانم در خانه بمانم و هرزگاهی به بازار می‌آیم و قدمی می‌زنم.

این شهروند بجنوردی می‌گوید: معلوم نیست این وضعیت تا کی ادامه پیدا کند و وقتی دیگران رعایت نمی‌کنند من چرا رعایت کنم؟!

 

+ کرونایی وجود ندارد

یکی دیگر از شهروندان که هنوز معتقد است کرونا بیماری ساده‌ای است، می‌گوید: کرونایی وجود ندارد و اگر هم باشد همانند یک سرماخوردگی ساده است که با تقویت سیستم ایمنی بدن درمان می‌شود.

این شهروند اظهار می‌کند: از زمانی که اعلام کردند چنین بیماری وارد استانمان شده توجهی نکردم و به روال همیشگی زندگی‌ام را گذارندم، مهمانی، تفریح و مسافرتم نیز همچنان با پرجاست.

 

+ مرگ روزانه ۴ تا ۶ نفر در استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی چندی پیش اعلام کرد که بین 220 تا 230 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و آمار بستری‌هایی کرونایی رو به افزایش است.

طبق گفته سیداحمد هاشمی، استفاده از ماسک در خراسان شمالی به زیر 50 درصد رسیده که این رقم در ماه‌های گذشته تا 80 درصد هم بالا رفته بود و کم توجهی مردم به استفاده از ماسک مشکل کرونا را بیشتر می‌کند.

براساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، روزانه بین 4 تا 6 فوتی کرونایی در خراسان شمالی داریم و هرچند آمار فوتی‌ها کاهشی است ولی با توجه به عدم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری در اجتماعی نظیر دفتر پیشخوان و نانوایی‌ها نگران شیوع کرونا هستیم.

 

+انجام ۴۹۸۵ بازرسی در بجنورد

رییس اتاق اصناف مرکز استان با اشاره به انجام چهار هزار و، ۹۸۵ بازرسی در استان طی ۶ ماهه گذشته در گفتگو با ما گفت: از این تعداد بازرسی برای ۵۵۵ مورد پرونده تشکیل شده است.

مهدی امیدوار افزود: طی دوران کرونا تالارداران، رستوران داران، آرایشگران به خصوص بانوان و مزون داران بیشترین ضربه را متحمل شدند.

وی اظهار کرد: چون این صنوف بیمه شدگان زیادی ندارند قادر به استفاده از وام کرونا نشدند و بنابراین ضرر و زیان‌های بسیاری جبران نشد.

امیدوار اضافه کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد کسبه استان مستأجر هستند و افزایش قیمت، عدم ثبات بازار، ورود جنس از بازارهای بزرگ، وابستگی به شهرهای بزرگ و ... از دیگر مشکلاتی است که کسبه استان و بجنورد با ان مواجه هستند و در نتیجه آن قدرت خرید مردم نیزکاهش می‌یابد.

وی گفت: در این مدت کرونا افزایش فعالیت سایت‌ها و فضای مجازی بدون مجوز به خصوص در بحث پوشاک از دیگر مواردی است که کسبه‌های استان را متضرر کرده است.

باید این موضوع را جدی بگیریم که کرونا خطرناک‌تر از قبل برگشته یعنی اصلاً نرفته بود که بخواهد برگردد، ما تصور می‌کردیم که شکستش داده‌ایم و توانسته‌ایم بر آن غلبه کنیم در حالی که این بیماری مثل آتش زیر خاکستر هر روز قدرت می‌گیرد و باعث خستگی کادر درمان و مسئولان حوزه سلامت می‌شود.

کاش هر چه زودتر به روزهای بدون خبرهای بد کرونایی برسیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه