ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

طاهری:

ناوگان دریایی به شدت فرسوده شده است/نوسازی ناوگان به ۱۰میلیارد دلار نیاز دارد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی موضوعات مرتبط با شرکت‌های کشتی‌سازی و صنعت دریایی ایران، گفت: ناوگان دریایی به شدت فرسوده شده و میانگین سنی آن ۲۰ سال است در حالیکه بالای ۱۵ سال سودده نیست و باید نوسازی شود.

 

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح نشست کمیسیون صنایع به منظور بررسی موضوعات مرتبط با شرکت‌های کشتی‌سازی و صنعت دریایی ایران، گفت:  جلسه‌ای با حضور ذی‌نفعان حوزه صنعت دریا یعنی سازندگان کشتی و شناور و... به منظور رفع مشکلات این حوزه در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که صنعت دریا متولی خوبی ندارد این موضوع موجب شد که نشست دیگری جهت احصا راهکارهای رفع مشکلات این حوزه و هماهنگی بیشتر در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست گزارشی از اقداماتی موردنیاز برای رفع مشکلات و معضلات موجود ارائه شد؛ علیرغم اینکه نیاز کشور در این حوزه بسیار است، ناوگان دریایی به شدت فرسوده شده و میانگین سنی آن 20 سال است در حالیکه بالای 15 سال سودده نیست و باید نوسازی شود.

وی با بیان اینکه 88 درصد تجارت خارجی به وسیله دریا انجام می‌شود و این حوزه ارزانترین جابه‌جایی در دنیا دارد، اضافه کرد: در این نشست منابع موردنیاز برای رفع مشکلات و... مشخص شد همچنین نقشه راهی تدوین شد تا کمیته مربوط به بحث صنعت دریا فعال‌تر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت ما زمانی در این حوزه بسیار خوب بود، تصریح کرد: برای نوسازی ظرفیت موجود به حدود 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است، ظرفیت کنونی حدود 21.5 میلیون تن است اگر بخواهیم 21.5 میلیون تن امکان حمل و نقل ناوگان سودده نوسازی شده داشته باشیم به 10 میلیاد دلار نیاز داریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: ما نیز تلاش می‌کنیم بخش‌های مختلف را در حوزه نظارت و برنامه هفتم توسعه لحاظ کنیم.


 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه