ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در نشست خبری شهردار بجنورد مطرح شد؛

گلایه از دستگاه‌های دولتی در موضوع بازگشایی معابر

شهردار بجنورد از آغاز لکه گیری های آسفالت در سطح شهر خبر داد.

 

 

 

 

مرضیه طاهری: به گزارش اترک، جواد حمیدی در نشست خبری خود که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: نهضت آسفالت در بجنورد جز با فراهم شدن زیرساخت‌های آن شکل نمی گرفت و یکی از ملزومات آن قیر است.

وی افزود: در شهرداری بجنورد طی سال گذشته هیچ مقدار قیر رایگانی جذب نشده بود اما توانستیم با پیگیری های بسیار ۱۷۰۰ تن قیر رایگان جذب کنیم و بیشتر آن را نیز برای آسفالت و لکه گیری استفاده نماییم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه معابر خاکی بسیاری در حاشیه شهر بجنورد وجود داشت که نیازمند آسفالت یا لکه گیری بود لذا به آن سمت حرکت کردیم و این اقدام سبب شده است تا مردم آن مناطق رفاه بیشتری داشته باشند. البته این اقدام سبب شد تا آسفالت ریزی های شهرداری کمتر به چشم بیاید؛ در صورتی که اینگونه نیست و کار بسیاری انجام شده است.

حمیدی گفت: به عنوان مثال، آسفالت ضلع شرقی منطقه جوادیه و کوچه های بن بست آن تقریباً به اتمام رسید. لکه گیری های سطح شهر نیز به مرور انجام می‌شود و استارت آن خورده است که با بهبود شرایط جوی، سرعت می یابد.

شهردار بجنورد همچنین با تاکید بر اینکه نگهداری از آسفالت معابر بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: متاسفانه در بخش هایی از شهر بجنورد شاهد این هستیم که مردم پساب خانگی خود را در در معابر رها می کنند که به دلیل وجود مواد شیمیایی ناشی از شست و شو در آن ها، عمر آسفالت کم می شود.

وی افزود: از شهروندان انتظار داریم تا در نگهداری از معابر شهری و آسفالت هایی که در معابر انجام می شود کمک حال شهرداری باشند تا بتوانیم خدمات شایسته‌ای را به آنان ارائه دهیم.

حمیدی تاکید کرد: طی امسال ۱۷۵ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر انجام شده که در مقایسه با سال‌های گذشته حدود ۲ تا ۳ برابر شده است.

 شهردار بجنورد همچنین به بازگشایی های انجام شده در سطح شهر اشاره کرد و گفت: امسال صرفاً در ۳۲ متری شهدا، ۴۲ هزار متر بازگشایی انجام شده است.

وی بیان کرد: دست کم ۱۶ قطعه زمین نیز از مردم تملک شده که قطعات آن بین ۱۵۰ متر تا ۴ هکتار وسعت داشته است و همچنان نیز ادامه دارد.

حمیدی تاکید کرد: در بازگشایی ها شاهد این هستیم که مردم همکاری مناسبی با شهرداری دارند و کمتر کار به مراجع حل اختلاف می کشد؛ اما در زمین هایی که متعلق به بخش دولتی است، کار ما سخت بوده و باید انرژی و زمان بسیاری برای آن ها بگذاریم. این درحالی است که براساس قانون، زمین های دولتی باید رایگان و بدون معوض در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

 

تصویب طرح جامع شهر بجنورد ۳ سال قبل از موعد مقرر

شهردار بجنورد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جامع شهر اشاره کرد و گفت: طرح جامع شهر بجنورد در سال های دور تهیه شده بود که در آن بسیاری از موضوعات لحاظ نشده بود. از سوی دیگر نیز باید سال ۱۴۰۳ مورد بازنگری قرار می گرفت که به همین دلیل به دنبال بازنگری آن پیش از موعد مقرر رفتیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه توانستیم با همکاری استانی این مجوز را اخذ کنیم و اکنون راه و شهرسازی نسبت به تهیه طرح جامع جدید اقدام می کند. این اقدام سبب شد تا ۳ سال جلو بیفتیم و بتوانیم افق مشخصی در انجام امور برای خودمان ترسیم کنیم.

حمیدی به ایجاد غرفه های تجاری در راستای افزایش درآمد شهرداری نیز اشاره کرد و افزود: امسال ۴ هزار متر غرفه تجاری ایجاد کردیم تا هم برای مردم سبب اشتغال شود و هم درآمدهای شهرداری افزایش یابد. این در حالی است که در دوره گذشته تنها ۷۵ متر تجاری سازی در شهر بجنورد اتفاق افتاده بود اما طی یک سال ۴ هزار متر مربع تجاری سازی در شهر انجام شده است.

گفتنی است خرید خودروی نردبان بلند مرتبه آتش نشانی با همکاری جمعی مسئولان استان، افزایش جذب اعتبارات دولتی، خرید ۲۶ اتوبوس شهری و ۱۵ ون تاکسی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه