ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دشمنان می‌خواهند مردم ما را مقصر بدانند

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به جماران گفت: گروسی به عنوان یک شخصیت مستقل فنی به ایران نمی‌آید؛ بلکه یک شخصیت سیاسی است که برایش یکسری بسته طراحی می‌کنند که اگر به نتیجه رسید که هیچ و اگر نرسید برمی‌گردد و آنگاه کار ما را به چالش می‌کشد.

به گزارش اترک، اخیرا رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با سفر به کشورمان، ابهات و در روابط ایران و آژانس را پیگیری کرد.

در این‌باره سارا فلاحی عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم ایلام به جماران گفت: اگر به سفرهای قبلی گروسی به ایران توجه کنیم، می بینیم که او با ایران توافق می‌کند و سپس وقتی از سفر برمی‌گردد برای رضایتمندی سایر طرف ها، حرف‌های دیگری می‌زند! شبهاتی زیادی مطرح شده است؛ از جمله بیانیه‌ای که گفته می شود با اقدام راهبردی مجلس مغایر است؛ قانون را مجلس وضع کرده و هیچ نهادی نمی‌تواند این قانون را دور بزند مگر اینکه مجلس خود بخواهد آن را اصلاح کند. بنابراین قانون کماکان پابرجا است. نکته بعدی این است که نمی‌توان انتظار داشت آژانس یک نهاد مستقل باشد. این نهادحتی یک نهاد فنی- حقوقی نیز نیست، بلکه کاملا سیاسی و تحت تأثیر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است.

 

گروسی به عنوان یک شخصیت مستقل فنی به ایران نمی‌آید

نماینده مردم ایلام گروسی را یک «شخصیت سیاسی» دانست که صحبت‌های او می‌تواند در کشور التهاب ایجاد کند و گفت: گروسی به عنوان یک شخصیت مستقل فنی به ایران نمی‌آید؛ بلکه یک شخصیت سیاسی است که برایش یکسری بسته طراحی می‌کنند که اگر به نتیجه رسید که هیچ و اگر نرسید برمی‌گردد و آنگاه کار ما را به چالش می‌کشد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که آژانس به عنوان یک نهاد مستقل عمل نکند، با برنامه‌ریزی ها التهاباتی را ایجاد می‌کنند. به نظرم یک سری از صحبت‌های ایشان در راستای «استراتژی جنگ دلاری» است که آمریکایی‌ها طراحی کرده اند؛ کدهایی را که می‌دهند صرفا برای وارد کردن التهاب به بازار است. حتی کدهایی که در مورد مذاکره می‌دهند هم در این راستاست. یک‌بار می‌گویند مذاکرات به نتیجه رسیده و یک‌بار هم می گویند نرسیده؛ و بازار ما هم تحت تأثیر کدهای امنیتی مجریانی مثل گروسی قرار می‌گیرد. بنابراین، ما در داخل کشور باید سبک و سیاق مدیریتی خود را در حوزه مدیریت بحران ادامه دهیم، نه اینکه مذاکرات نادیده بگیریم. بلکه باید آمد و شدها را مدیریت کنیم و بیشتر روی مسأله داخلی متمرکز شویم.

 

دشمن با اشتباهات ما کار می‌کند

فلاحی با بیان اینکه دشمن از اشتباهات ما استفاده می کند، افزود: نکته دیگر سفر ایشان این بود که خیلی بی‌ارتباط با مذاکرات نیست. آنها مذاکرات را فرسایشی می‌کنند تا اگر یک زمانی بر سر میز مذاکره رفتیم ایران با دندان‌های کشیده و دست بسته به آنجا رفته باشد. البته تا امروز به نتیجه نرسیده اند. طبق داده‌های محرمانه که ما بررسی کردیم آن‌ها اذعان کردند در زمینه فشار به ایران شکست خورده اند.

وی با بیان اینکه امروز ۴۷ میز امنیتی در برابر ما هستند که بودجه هر کدام از آنان دو برابر کشور ما است، ادامه داد: اکنون آنها پیچ اقتصادی جدیدی برای ما ایجاد کرده اند که هر کدام یک گوشه‌ی کار را گرفته اند. گروسی یک گوشه و صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و کشورهای مرتجع عربی دور خلیج فارس نیز گوشه دیگر جلو می‌برند و به شکل جنگ ترکیبی هنوز ادامه دارد. امیدوارم این پیچ اقتصادی را که به نوروز هم نزدیک می‌شویم بتوانیم مدیریت کنیم. من نگاهم این است که دشمن با استفاده از اشتباهات ما کار می‌کند، اما اگر در داخل هم‌افزایی ملی داشته و در کنار هم به شکل عملیاتی باشیم و اجازه دهیم متخصصین تصمیم بگیرند، می‌توانیم این مسأله را مدیریت کنیم.

 

می‌خواهند حس ناکارآمدی ساختار سیاسی به مردم القا شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در خصوص سریال مسمومیت دانش‌آموزان دختر گفت: کمیسیون‌های آموزش، بهداشت و امنیت ملی هر کدام موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند. در خارج از ایران طی یک برنامه‌ریزی می‌خواهند حس ناکارآمدی ساختار سیاسی را به مردم القاء کنند و این در راستای همان «استراتژی هزاران ضربه شمشیر » صهیونیست‌ها است که از هر سو یک ناامنی برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند تا خارج از مسائل داخلی نتوانیم به موضوعات کلان‌تر بپردازیم. البته ما نمی‌توانیم بدون داده قضاوت کنیم و بگوییم کار گروه داخلی یا خارجی است؛ ما توسط گروه‌های ذی ربط اطلاعات را جمع آوری می کنیم، اما به هرحال دشمنان می‌خواهند در داخل، مردم ما را مقصر بدانند که این خود قابل تأمل بوده و  در ادامه همان جنگ ترکیبی است.

 

هیچ کسی در داخل کشور از تحصیل نکردن دختران سود نمی‌برند

 

سارا فلاحی افزود: هیچ کسی در داخل کشور از تحصیل نکردن دختران جز دشمنان ما سود نمی‌برند. بازی با امنیت مردم توسط هر شخصی، در هر جا و نهادی چه در داخل و چه در خارج از کشور باشد، قابل اغماض نیست و این جریان باید به طور صحیح مدیریت شود.

وی در پایان در خصوص طرح سوال از وزرای بهداشت و آموزش و پرورش در راستای مسمومیت دانش‌آموزان گفت: نماینده‌ها سوال‌ از وزرا را در دستور کار گذاشتند، اما این اتفاق یک مسأله چند وجهی است و باید به اشکال مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه