ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

افزایش ۳۵۰ درصدی محصولات صنعتی در خراسان شمالی

اترک: مدیرکل صمت خراسان شمالی گفت: تراز تجاری این استان با توجه به صادرات ۷۰ میلیون دلاری و واردات ۳۹ میلیون دلاری کالا در پنج ماهه نخست سالجاری به مثبت ۳۱ میلیون دلار رسید.

 

به گزارش اترک، حسین حاجی بگلو اظهار کرد: توجه دولت به توسعه صادرات غیرنفتی موجب شده است تا تأثیر آن در اقتصاد خراسان شمالی محسوس باشد.

وی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی بیشترین ارزش کالاهای صادراتی خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است گفت: پنج ماهه امسال بیش از ۷۷ هزار تن محصول پتروشیمی به ارزش ۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از استان صادر شد که ۶۵.۸ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: صادرات پتروشیمی استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی یک هزار و ۸۲ درصد و از نظر وزنی حدود یکهزار و ۷۹ درصد افزایش دارد.

وی در ادامه گفت: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی هم ۲۵.۵ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است و در این مدت ۱۳ هزار و ۵۰ تن از این محصولات به ارزش ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار صادر شده است.

حاجی بیگلو گفت: صادرات این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۸۷.۳ درصد و از نظر وزنی ۲۳.۸ درصد افزایش داشته است.

وی درباره صادرات بخش صنعت در استان اضافه کرد: سه هزار و ۷۰۰ تن کالای صنعتی استان به ارزش چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از استان صادر شد که ۶.۵ درصد صادرات را به خود اختصاص داده است.

این مسئول بیان کرد: صادرات بخش صنعت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۳۵۰ درصد و از نظر وزنی بیش از ۱۶۴ درصد افزایش یافت.

وی اظهار کرد: صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی استان هم ۲.۲ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است و در این مت ۲ هزار و ۴۰۰ تن از این محصولات به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: صادرات این بخش نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۷۵ درصد و از نظر وزنی ارزشی ۲۷۵ درصد و از نظر وزنی ۱۶۶.۶ درصد افزایش دارد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه