ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

راه اندازی بندر خشک در خراسان شمالی

اترک: نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی بندر خشک در استان طی مکاتبه ای با رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش اترک، سید محمد پاکمهر با حضور در دفتر مرکزی روزنامه اترک و پایگاه خبری بجنورد زیبا به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و دیدار با خبرنگاران فعال این مجموعه رسانه ای اظهار کرد: با توجه به شناختی که از مجموعه رسانه ای روزنامه اترک و بجنورد زیبا داریم، این رسانه اخبار مورد اعتماد و واقعی را با دقت و سرعت بالا انتشار می‌دهد که همین امر موجب اعتماد مخاطبین شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی گفت: در این سفر ۱۹۳ مصوبه با اعتباری بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان داشته‌ایم که این اعتبار باید طی سه سال هزینه شود و در این راستا به منظور جذب سریع و تمام اعتبارات استانداری باید کمیته‌ای را با عنوان کمیته پیگیری مصوبات تشکیل دهد.

پاکمهر در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای استان مهم بوده و آخرین اقدامات در حوزه زیرساختی خراسان شمالی چه بوده است، افزود: یکی از راههای مؤثر در توسعه زیرساخت استان بخش حمل و نقل مسافر و باری و تکمیل راه بجنورد-میامی و بجنورد-جنگل گلستان است.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه بجنورد-میامی موجب کوتاهی راه و در نتیجه سیستم حمل و نقل و سوخت استان از مسیر کوتاه‌تری می‌توانند وارد استان میشوند بیان داشت: پروژه گرمه به میامی حدود ۹۲ کیلومتر است که فعال بوده و تاکنون ۵۶ کیلومتر آن انجام شده و این پروژه امسال به نحوی آغاز شده که جبران تمام عقب ماندگی‌های گذشته خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه محور بجنورد به میامی جزو پروژه‌های خاموش خراسان شمالی بوده و سال گذشته با مشقت‌های زیاد فعال شده است بیان داشت: اعتبارات این پروژه ها به ترتیب مسیر میامی تا سنخواست ۴۰۰ میلیارد تومان، سنخواست به بجنورد ۵۳۰ میلیارد تومان و بجنورد به گلستان ۸۰۰ میلیارد تومان می باشد.

دکتر سید محمد پاکمهر در پاسخ به اینکه سرانجام فرودگاه بجنورد چه می‌شود، افزود: در خصوص فرودگاه بجنورد با شرکت‌های هواپیمایی مذاکراتی انجام شده تا تعداد پروازهای استان افزایش یابد اما با توجه به اینکه مسافر هم داریم ولی برخی شرکت‌ها همکاری ندارند و آنهایی هم که همکاری داشتند پرواز خود را کاهش دادند.

وی در ادامه فرودگاه جاجرم را یکی از ظرفیت های مهم برای توسعه استان دانست و اضافه کرد: این فرودگاه که به عنوان فرودگاه دوم استان تلقی میشود با توجه به اینکه سال‌ها فعال بوده، زیرساخت آن مشکلی ندارد و ما اکنون به عنوان نماینده مردم قصد احیای آن را داریم.

پاکمهر در ادامه یکی از ظرفیت های مهم استان برای توسعه را هم مرزی با کشور ترکمنستان دانست و بیان داشت: طی مکاتبه‌ای با رییس جمهور درخواست راه اندازی بندر خشک را در استان داشته ایم، چرا که وجود 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، ظرفیت خوبی برای واردات و صادرات است.

وی افزود: با وجود صنایع بزرگ در خراسان شمالی، وجود یک بندر خشک در استان می‌تواند ظرفیتی برای توسعه تولید این بخش و استان شود بنابراین پیگیر راه اندازی این منطقه هستیم تا هم حمل و نقل هواپیمایی، زمینی و ریلی داشته باشیم.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از مشکلات استان را عدم توازن و توزیع ناعادلانه زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال شهرستان راز و جرگلان با جمعیتی حدود 60 هزار نری اصلاً بیمارستان دارد اما شمار تخت‌های بیمارستانی برخی شهرستان‌های استان از به ازای هر نفر بیشتر است.

وی گفت: با وجود مشکلات این چنینی باید در جهت تأمین برخی زیرساخت‌های درمانی استان تلاش کنیم، برای نمونه این استان با یک میلیون جمعیت فاقد مرکز درمان ناباروری است و بیماران برای مداوا ناچار به مراجعه به سایر استان‌ها هستند که این موضوع هزینه‌های گزافی را به آن‌ها تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی باید در این زمینه به وظایف خود عمل کنند چرا که برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری در خراسان شمالی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و مدت زیادی است که در حساب علوم پزشکی است که باید تعامل بیشتری در مسیر خدمت به مردم داشته باشیم.

پاکمهر افزود: همچنین خراسان شمالی فاقد مرکز تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان است در حالی که امروزه یکی از سرطان‌های شایع بین بانوان این نوع بیماری است وجود چنین مرکزی در استان از الزامات است.

وی اظهار کرد: در خصوص تجهیزات بیمارستانی اقداماتی انجام شده و دستگاه شتاب دهنده، سونوگرافی چند بعدی، دستگاه سنگ شکن و آندوسکوپی کودکان و... مورد نیاز استان است.

پاکمهر در ادامه از نبود کلینیک تخصصی دامپزشکی در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی استان دامپرور است، جمعیت دامی این استان سه برابر جمعیت انسانی است و با توجه به اینکه دام برای درمان‌های تخصصی باید به خراسان رضوی اعزام شود تشخیص دیرهنگام و اعزام به استان‌های دیگر موجب تلف شدن ۷۰ درصد دام‌ها می‌شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در خصوص جزییات طرح دارویار هم گفت: طرح دارویار به معنای تداوم پرداخت یارانه در حوزه دارو به بیماران است و در این طرح به جای اینکه پول به واردکننده برسد به بیمه‌ها داده می‌شود تا به بیمار پرداخت شود.

وی افزود: این طرح در راستای حذف رانت، اختلاس و مبارزه با قاچاق است و فاز اول این طرح برای داروهای تولید داخل و فاز بعدی برای داروهای وارداتی است.

پاکمهر گفت: اگر در حوزه وارداتی این طرح به خوبی اجرا شود این یارانه هدفمند به دست مستحق خود می‌رسد و به نوعی این طرح در راستای هدفمندسازی باقی یارانه‌ها است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود شش تا هشت میلیون نفر در کشور فاقد بیمه هستند که در طرح دارویار امکان بیمه شدن رایگان برای افراد فاقد بیمه تا سه ماه وجود دارد و پس از این مدت با وسع سنجی، توانایی و میزان سطح درآمد، افراد گروه بندی شده که با مشمول بیمه رایگان و یا مشمول پرداخت حق بیمه می‌شوند.

پاکمهر همچنین گفت: موضوع انتقال پساب شهر بجنورد (آب خاکستری) به مجتمع پتروشیمی خراسان و استفاده از آب مزبور از سال ۹۹ مطرح شده است و اکنون مقدمات کلنگ زنی این طرح مهم در حال انجام است.

وی تصریح کرد: رایزنی‌های زیادی در این مورد با شستا و وزارت نیرو برای اجرای این طرح انجام و قول مساعد برای اجرای این پروژه داده شده است.

نماینده پنج شهر خراسان شمالی افزود: در گام نخست قیمت پساب مشخص و در هفته آینده به مدیرکل آب منطقه‌ای خراسان شمالی و رییس هیات مدیره مجتمع پتروشیمی خراسان اعلام و سپس این طرح در ۲ هفته آینده به مناقصه گذاشته می‌شود تا از منابع آب خاکستری در این واحد تولیدی استفاده کنیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه