ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

دمای هوای خراسان شمالی در تابستان جاری گرمتر از نرمال

اترک: رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای هوای این استان طی تابستان جاری گرمتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش اترک، علیرضا گلرخ اظهار کرد: میزان بارش ها از نیمه مرداد تا نیمه شهریور ماه نیز نرمال خواهد بود.

وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارش های صورت گرفته ۱۷۶.۲ میلیمتر بوده این در حالی است که مقدار بارندگی در دوره بلند مدت آماری رقم ۲۴۰ میلیمتر بوده که رشد منفی ۶۳.۸ میلیمتری را داشته است.

به گفته گلرخ میزان بارش سال زراعی جاری نسبت به دوره بلندمدت آماری ۲۶.۶ درصد کاهش یافته است.

وی در ارتباط با میزان بارش باران در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته نیز بیان کرد: میزان بارش باران در سال زراعی گذشته ۱۴۱.۸ میلیمتر بوده که این میزان بارش نسبت به سال زراعی جاری ۲۴ درصد رشد داشته است.

این مسئول تصریح کرد: در یک سال آبی(زراعی) در این استان باید ۲۵۹.۹ میلیمتر متوسط بارش وجود داشته باشد ما میزان بارش های صورت گرفته از ابتدای سال زراعی جاری تا خرداد ماه ۶۷.۸ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به دمای هوا در سال زراعی جاری نیز گفت: میانگین دمای هوا در سال زراعی جاری ۱۰.۴ درجه سلسیوس، در سال زراعی گذشته ۱۱ و دوره آماری بلند مدت ۱۰ درجه سلسیوس بوده است.

رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای هواشناسی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی افزود: دمای هوا در سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری بلند مدت چهار دهم و در مقایسه با سال زراعی گذشته شش دهم درجه سلسیوس افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه ۷۹.۳ درصد از مساحت این استان درگیر خشکسالی با شدت های مختلف بوده است.

گلرخ ادامه داد: طی این مدت ۱۰۰ درصد پهنه شهرستان های بجنورد و اسفراین درگیر خشکسالی بوده اند.

 

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه