ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

در بازدید معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه از بندر امیرآباد مطرح شد:

اجرای پروژه ها در طرح جامع بندری متناسب با بودجه تخصیصی اولویت بندی می شود

اترک / عباسی نیک : معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در بندر امیرآباد از قابلیت ها ، توانمندی های استراتژیک و اسکله منحصر به فرد رو _ رو ریلی بازدید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد پیش از این بازدید میدانی ، در جلسه ای ضمن خیر مقدم به حاضرین و ارائه گزارشی از عملکرد بندر امیرآباد در حوزه های مختلف بندری ، دریایی و فنی و مهندسی به تشریح روند اجرای پروژه‌های توسعه ای و زیربنایی در حال ساخت این بندر پرداخت و بر ضرورت تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه ها بخصوص پروژه بزرگ اسکله رو _ رو ریلی تأکید کرد.

 وی اجرای DB (طراحی و ساخت) اسکله بی بدیل رو _ رو ریلی بندرامیرآباد را نمونه ای از توانمندی متخصصان داخلی برشمرد که با وجود تحریم ها توانستند با بومی کردن دانش ساخت این نوع اسکله ها و تولید قطعات آن در کشور گام بلندی را در توسعه اقتصاد منطقه بردارند.

سعیدی پور کاهش تراز آب دریای خزر و در پی آن باز طراحی این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) و افزایش متعلقات سخت افزاری را موجب تطویل در تکمیل این پروژه دانست که صدور مجوزهای لازم برای پروژه و تطبیق شرایط حاضر با الزامات تکمیل پروژه، این پروژه ملی در آینده نه چندان دور به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بندرامیرآباد به سیاستهای دولت مردمی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین المللی شمال _ جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا از این مسیر اشاره کرد که اسکله رو_رو می تواند با فعال‌تر کردن ترانزیت کالا های کانتینری ، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک ، سهم بسزایی را در تحقق این هدف داشته باشد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه به ضرورت تأمین اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه ها اشاره کرد و از تدوین طرح جامع بندری تا افق ۱۴۰۴ برای بنادر بزرگ و تا افق ۱۴۱۵ برای بنادر کوچک خبر داد.

محمدرضا اله یار با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی در تدوین طرح جامع بندری 5 درصد می باشد ، بر تناسب بودجه و اولویت بندی پروژه ها در اجرای این طرح با توجه به محدودیت های اعتباری تأکید کرد

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه