ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

لوازم خانگی هم گران

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت: قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.

امید قالیباف درباره تعیین تکلیف قیمت لوازم خانگی در سال جاری، اظهار کرد: در حوزه لوازم خانگی، افزایش ۱۵ درصد برای تلویزیون و ۱۰ درصد برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی تایید شده و از اول تیر ماه اجرا می‌شود.

چند روز پیش هم دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از درخواست افزایش قیمت لوازم خانگی به سازمان حمایت خبر داده و گفته بود که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و تولیدکنندگان هم از افزایش قیمت استقبال نمی‌کنند، اما باید توان ادامه فعالیت هم داشته باشند.

وی همچنین درباره افزایش قیمت شوینده‌ها افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، از هشتم خرداد ماه، افزایش قیمت شوینده‌ها نسبت به قیمت قبلی مصوب سال ۱۴۰۰، تا سقف ۲۵ درصد مجاز شد.

البته به گفته قالیباف کالاهایی که در سطح عرضه هستند، باید با قیمت درج شده قبلی عرضه شوند.

بر اساس این گزارش، موضوع افزایش قیمت شوینده‌ها از اوایل اردیبهشت مطرح و ابتدا با مخالفت وزارت صمت مواجه شد. حتی در مقطعی در شبکه های اجتماعی برگه‌ای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده منتشر شد، اما در نهایت ستاد تنظیم بازار سقف افزایش قیمت این محصولات را ۲۵ درصد اعلام کرد.

 

تغییر قیمت لوازم خانگی ابلاغ نشده است

اما دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تغییر قیمت لوازم خانگی ابلاغ نشده است، افزود: به صورت شفاهی در مورد تعدیل قیمت صحبت کردیم اما هنوز روی عددی توافق نکرده ایم.

عباس هاشمی در مورد تغییر قیمت لوازم خانگی به مهر گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید، دستمزد و هزینه‌های جانبی دیگر، تعدیل قیمت لوازم خانگی اجتناب ناپذیر است. البته تولیدکنندگان راضی به افزایش قیمت نیستند اما در حال حاضر تولید به مرحله ضرر رسیده است بنابراین چاره‌ای جز تعدیل قیمت نداریم.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در خصوص افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی، افزود: به صورت شفاهی صحبت‌هایی در این مورد با ما شده اما هنوز هیچ توافقی نکرده ایم و هیچ چیزی به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان بر اساس مستندات و مدارک تعدیل قیمت‌ها را دنبال می‌کنند و معتقدند بهتر است در دو مرحله افزایش قیمت صورت گیرد تا شوکی به بازار وارد نشود.

هاشمی گفت: مسئولان ذیربط از وزارت صمت تا ستاد تنظیم بازار باید بر اساس کار کارشناسی، تصمیم بگیرند. قیمت لوازم خانگی کالا به کالا فرق می‌کند، بنابراین بدون کار کارشناسی و به صورت دستوری نمی‌توان بازار را اداره کرد.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه