ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

استاندار سمنان:

ملاحظات لازم در قطع برق چاه‌های کشاورزی

استاندار سمنان گفت: قطع برق چاه های کشاورزی استان برای جلوگیری از خسارت به ۴۵ هزار بهره بردار کشاورزی با همکاری شرکت توزیع و برق منطقه ای و ملاحظات لازم انجام شود.

سمنان - هشتاد و چهارمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با دستور جلسه بحث و بررسی درخصوص مشکلات قطعی برق پنج ساعته چاه های کشاورزی و بررسی مشکلات چک های صیادی با حضور استاندار سمنان، رئیس اتاق بازرگانی و اعضای این شورا برگزارشد.

استاندار سمنان در این نشست بیان کرد: با توجه به وجود ۴۵ هزار بهره بردار کشاورزی و خرده مالکی این افراد قطع برق چاه های کشاورزی در فصل برداشت خسارات و زیان را به همراه دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی با تاکید بر همکاری و تعامل متولیان شرکت توزیع و برق منطقه ای با کشاورزان استان سمنان اظهار داشت : برنامه ریزی منظم و منسجم با هدف جلوگیری از مشکلات کشاورزان در آینده و تامین انرژی جایگزین ضروری است.

استاندار با اشاره به نقش شرکت فرآورده های نفتی در تامین انرژی مورد نیاز کشاورزان تصریح کرد: باتوجه به پایین بودن مصرف برق کشاورزی نسبت به سایر مصارف و به جهت جلوگیری از آسیب و خسارت وارده به بخش کشاورزی، برق چاه های کشاورزی از مصوبه قطعی برق خارج شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در سنوات آتی میزان کمبود برق، پیش از فصل کاشت محصولات به بهره برداران کشاورزی اطلاع رسانی شود تا با تغییر محصول و سایر تدابیر لازم از ایجاد خسارت به این قشر جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بالغ بر ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان با اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید، همچنین در بحث مقابله با بیابان زایی و خشکسالی نیز در عرصه های بیابانی استان اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و همچنان در حال انجام است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در حوزه خرید گندم، تمهیدات و اقدامات لازم برای خرید گندم از کشاورزان استان و پرداخت وجوه به آنان در حال انجام می باشد.

هاشمی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، اقدامات در خصوص دامدار کارت برای پرداخت تسهیلات ویژه حمایت از دامداران و مرغداران استان در دستور کار قرار دارد و در حال پرداخت است.

مشکلات چک های صیادی حل می شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بیان کرد: قطع پنج ساعته برق چاه های کشاورزی، آسیب به الکتروموتورها و ایجاد خسارت، هدررفت ۲ ساعته آب به دلیل فاصله زمین های کشاورزی با مکان حفرچاه ها و درگیری حقابه برها به دلیل شخصی نبودن چاه های آب را به همراه دارد.

علی اصغر جمعه ای یادآورشد: مشکلات حوزه چک صیادی مانند بلاتکلیفی مشتریان درخصوص چک های ثبت نشده در سامانه و عدم امکان برگشت چک توسط بانک و در نتیجه از بین رفتن جنبه کیفری عدم وصول چک ها نیازمند بررسی است.

 وی افزود: با توجه به از بین رفتن جنبه کیفری چک های صیادی، پیشنهاد شد که بانک صادرکننده چک، اختیار لازم جهت ثبت چکها در سامانه را داشته باشد و  بانک صادرکننده چک در زمان اعطای چک ها، تعهد حقوقی لازم جهت ثبت چک های صادره در سامانه را از صاحب چک دریافت کند./

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه