ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

تنش آبی در 100 روستای استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: بالغ‌ بر ۱۰۰ روستا با تنش آبی مواجه هستند و باید برای رفع این موضوع تلاش کرد و صرفه‌جویی در مصرف به ویژه در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

فرزاد مخلص‌الائمه در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان مرکزی با اشاره به تنش‌آبی روستاها اظهار داشت: تلاش بسیاری توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط به ویژه شرکت آب منطقه‌ای و آبفا انجام شده که با حداقل تنش، حداکثر آب شرب مورد نیاز مردم تامین شود و علی‌رغم اینکه در میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته و ذخایر آب و ذخایر مفید سدها وضعیت نامطلوب داریم اما به لحاظ تنش آبی در حوزه آب شرب در شهرها مشکلی وجود ندارد و در روستاها هم وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است.

 نتایج تدوین و ابلاغ و اجرای الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی استان مرکزی ارائه شود 

وی افزود: بالغ‌ بر 100 روستا با تنش آبی مواجه هستند و باید برای رفع این موضوع تلاش کرد و صرفه‌جویی در مصرف به ویژه در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد، بخش کشاورزی جزو بخش‌های کم‌بهره است و باید اصلاح الگوی کشت در این حوزه انجام شود زیرا کشور ما سال‌ها از این موضوع عقب‌ مانده به همین سبب باید در جلسه آینده نتایج تدوین و ابلاغ و اجرای الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی ارائه شود.

 دریافت مبلغ در قبال آبرسانی با تانکر در یکی از شهرستان‌های استان قابل پذیرش نیست/مبلغ دریافت‌شده بازپس داده شود 

استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به شرایط آبی استان باید جلوگیری از کشت صیفی و هندوانه توسط فرمانداران و بخشداران با هماهنگی جهاد کشاورزی مدیریت شود و در زمینه آبرسانی با تانکر به روستاها فرمانداران و مسئولان باید تلاش کنند تا این کار با کیفیت مناسب و بهداشتی انجام شود و اینکه در یکی از شهرستان‌ها مبلغی دریافت می‌شود قابل پذیرش نیست و موضوع باید پیگیری و مبلغ دریافت شده بازپس داده شود.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: سرعت جذب منابع طرح محرومیت‌زدایی مناسب نیست که معاونت عمرانی و ستاد راهبری طرح‌های محرومیت‌زدایی پیگیری می‌کنند تا با وجود کمبودها منابع استان بازپس داده نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و شهرستان‌ها وجود دارد باید پیگیری و رفع شود، گفت: طرح مجتمع امیرکبیر یکی از طرح‌های مهم استان است که برای تامین منابع مالی پیگیری انجام می‌شود تا مشکل آب برخی روستاهای شهرستان اراک برطرف شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف پساب شازند و مهاجران برای پالایشگاه و پتروشیمی باید توسط معاونت عمرانی استانداری پیگیری تا وعده‌ها محقق شود و اگر نیازمند مصوبه است پیگیری شود.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه