ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

از میدون تا میدان!

یادداشت - حسام تاتاری

 

بعد از مدتی گمانه زنی و خبرهایی غیررسمی که در مورد تغییرات در کابینه دولت سیزدهم شنیده می شد، قرعه به نام وزیر جوان کار که از قضا یکی از پر سر و صداترین مدعیان تغییر امور به نفع مردم بود افتاد که استعفا داده و به جای مصدر وزارت در جایگاه مشاور، دولت را همراهی نماید.

در وهله اول ضمن عرض خسته نباشید به ایشان باید خاطرنشان کرد که استعفا آن هم در جایگاه یک وزیر بر خلاف رویه معمول در بین مسؤلان کشور، امری بسیار نادر است که انجامش جز با جسارت جوانی میسر نخواهد بود. قطعا جوان بودن مزیتی است که می تواند اتخاذ چنین تصمیمی را برای یک مدیر که احساس می کند از انجام امور اثرگذار در حوزه مدیریت خویش ناتوان گشته، عملی سازد که کاری است در خور ستایش و بس پسندیده.

اما جدای از موضوع استعفا، شاید ذکر یک نکته خالی از لطف نباشد که برخی وزرا و مدیران حاضر در دولت از جمله جناب عبدالملکی از افراد شناخته شده ای بودند که به واسطه برخی مدیران صدا و سیما و از طریق ساخت برنامه هایی جهت معرفی آنان، پا به برنامه های مانند میدون نهادند و از آن پس، در قامت منتقد از تریبون های متفاوت، به اظهار نظرهای مختلف در مسایل اداره کشور می پرداختند، تا آن جا که راه حل هایی هم چون ایجاد اشتغال یک میلیونی یا ساخت لامبورگینی در داخل کشور و مواردی از این قبیل توانست نظر مردم را به خود جلب کند.

در نهایت، همین جوان میدون دیده، هنگامی که پا به عرصه میدان نهاد و فارق از فضای ذهنی خویش و البته شرایط ویژه رسانه ای که در اختیار داشت، خود را در معرض مشکلات و بروز بسیاری از انتقادات یافت و در زمانی که متوجه شد مشکلات واقعی موجود را نمی توان با مقولات ذهنی از پیش تعریف شده حل نمود، پاسخ را در استعفا جست.

هر چند باز هم یاد آور می شوم که استعفا و کناره گیری در چنین مواقعی جز از یک جوان با جسارت بر نمی آید و امیدواریم که چنین رفتاری تبدیل به الگوی فرهنگی مدیران کشور بگردد، اما در پایان می توان از رییس جمهور محترم استدعا داشت که در فضای مه آلود و نامشخص رسانه ای رسمی در کشور، اگر قرار بر استفاده از نیروهای جوان و دارای تریبون و حامی رسانه ای و البته سیاسی، در مراتب بالای کشور را دارند، ابتدا درصدد تشریح و توضیح و کمک به درک واقعی از فضای کشور نموده و سپس از خدمات آنان بهره جویند، تا شاهد از بین رفتن فرصت ها حداقل برای این دسته از جوانان نباشیم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه