ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

وکیل سیدحسن خمینی در پرونده حسین دهباشی خبر داد

دادسرا توئیت حسین دهباشی درباره مرحوم سیداحمد خمینی را جرم دانست

رسول آرامش، وکیل سیدحسن خمینی در پرونده حسین دهباشی در پاسخ به این پرسش که صدور قرار منع تعقیب برای حسین دهباشی در پرونده شکایت بیت حضرت امام(ره) و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از وی بابت توئیتی در مورد مرحوم سید احمد خمینی صحت دارد؟ گفت: شکایت علیه آقای حسین دهباشی صحت دارد، ولی منع تعقیب وی صحت ندارد. شعبه ۱۰۵۰ دادگاه کیفری دو تهران اتهام وی مبنی بر نشر اکاذیب را احراز کرده و قرار جلب وی به دادرسی را صادر کرده است. توئیت اخیر آقای دهباشی مبنی بر منع تعقیبش در مورد شکایت موکل بنده، یک اطلاع رسانی غلط و دروغ است.

 

این وکیل دادگستری در واکنش به اظهارات اخیر دهباشی که در توئیت قالب توییتی عنوان کرده که قبل از شکایت از یک مورّخ، بهتر بود که نسبت به رفع شبهات و ابهامات تاریخی اقدام می شد تاکید کرد: کسی او را به عنوان مورخ نمی شناسد، بلکه فقط خود اوست که عنوان مورخ را برای خود بکار می برد. او در حال حاضر، یک گزارشگر و مستندساز است که مزد می گیرد و برای اشخاص و سازمان ها از جمله صدا و سیما فیلم و گزارش تهیه می‌کند.

عملکردهای او در فضای مجازی نیز به خوبی نشان می دهد که شأن و جایگاه او فرسنگ ها با جایگاه یک مورخ فاصله دارد. گفتار و نوشتارش نیز بعضاً از جنس ادبیات نشریات زرد است که در فضای مجازی رونق بیشتری یافته و هیچ ربطی به تاریخ و تاریخ نویسی و پژوهشگری ندارد.

وی ادامه داد: مضافاً اینکه او نه تحصیلات آکادمیک در زمینه تاریخ و تاریخنگاری دارد، نه اثر علمی در موضوعات تاریخی کشورمان دارد و نه گزارشات و مصاحبه های او با اشخاص و رجال سیاسی از او یک مورخ می سازد. بدیهی است نمی توان برای توجیه نشر اکاذیب و شایعه پراکنی یا برای پوشش دادن به ماجراجوئی های رسانه ای یا شهرت طلبی های سیاسی، از عنوان مورخ استفاده کرد. چنین روش و سیاست هائی نه تنها هیچ ارزش علمی و تاریخی ندارد، با ادبیات و منطق تاریخ‌نگاری نیز ناسازگار است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه