ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

نخست وزیر عراق: آشتی ایران – سعودی نزدیک است

نخست وزیر عراق: برادران ما در عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران با احساس مسئولیت بزرگی که شرایط کنونی منطقه ای طلب می کند، به گفت وگو می پردازند.

"مصطفی کاظمی" نخست وزیر عراق در مصاحبه ای گفت که پایان سال ها تنش بین ایران و عربستان سعودی نزدیک است.

عراق در طول سال گذشته میزبان 5 دور گفتگو با هدف احیای روابط میان عربستان سعودی و ایران بوده است.

پس از آخرین دور مذاکرات دو طرف در بغداد، مقامات عراقی به طور فزاینده‌ای خوشبینانه به نظر می رسند و از برگزاری ششمین نشست قریب‌الوقوع صحبت می‌کنند و حتی تا آنجا پیش می‌روند که از چشم‌انداز از سرگیری روابط دیپلماتیک دو کشور سخن می گویند.

روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی از سال 2016 قطع شده است. در آن سال پس از اعدام "شیخ نمر" روحانی شیعه در عربستان، معترضان ایرانی به نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان در ایران حمله کردند و دولت ریاض در واکنش به این اقدام، روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد.

دو کشور طی سال های گذشته درگیر یک جنگ نیابتی گسترده در سرتاسر منطقه بوده اند.

کاظمی در گفت و گو با روزنامه دولتی "الصباح" عراق گفته: "برادران ما در عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران با احساس مسئولیت بزرگی که شرایط کنونی منطقه ای طلب می کند، به گفت وگو می پردازند."

کاظمی که دیپلمات های عراقی می گویند در آخرین دور مذاکرات دو کشور در بغداد شرکت کرده است، افزود: "ما متقاعد شده ایم که آشتی نزدیک است" که به نفع ثبات منطقه است.

سه شنبه گذشته نیز "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به ادامه روند مذاکرات بین ایران و سعودی در بغداد، از احتمال باز شدن نمایندگی های دیپلماتیک در دو کشور سخن گفته است.

 

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در اسفند ماه 1400 در مصاحبه ای گفته بود که کشورش و ایران "همسایه‌های همیشگی هستند" و "بهتر است دو کشور با حل مسایل و مشکلات شان به دنبال راه‌هایی برای همزیستی باشند."

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه