ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

سکوت قالیباف شکست:

مادر باید برای مراقبت از دختر باردار می‌رفت

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی روز گذشته در بهارستان در نشستی غیر رسمی به بررسی حواشی سفر خانواده قالیباف به ترکیه پرداختند.

سفر هفته گذشته همسر، دختر و داماد رئیس مجلس به ترکیه با واکنشهایی مواجه شد که الیاس قالیباف پسر محمدباقر قالیباف در اینستاگرامش نوشت که: « آن‌ها برای خرید سیسمونی به ترکیه نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگنمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد، اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است.» او همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «سفر به ترکیه به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.»

وی سفر خواهر و دامادشان به ترکیه را "مخالف مشی و مرام پدرش" دانسته و گفته که خطای فرزند را پای پدر ننویسید. این کار از قبل مورد مخالفت پدر بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد."

وی همچنین در مطلبش از مردم ایران عذرخواهی کرد و از خانواده‌اش هم خواست که از مردم عذرخواهی کنند.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در همین رابطه به دیده بان ایران گفته بود: «قابل‌قبول نیست که پیوسته از «سبک زندگی اسلامی» برای مردم سخن بگویید و آنان را به این نوع زندگی دعوت کنید و رقبایتان را نیز به تجمل‌گرایی متهم کنید اما خودتان در عمل برخلاف شعارهایتان زندگی و رفتار کنید! شکاف عمیقی است که میان ملت و حاکمیت ایجاد شده و متاسفانه روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود که به نظر می‌رسد صرفاً یک واکنش عمومی به همین ماجرای سفر همسر و دختر آقای قالیباف به ترکیه و خرید پوشاک و سیسمونی نوه رئیس مجلس در این سفر خارجی نیست.»

از سوی دیگر سایت الف ، نزدیک به احمد توکلی ، فعال سیاسی اصولگرا گزیده ای از دیدگاه های مخاطبان خود درباره سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی را با تیتر «قالیباف باید از مردم عذرخواهی می‌کرد»، منتشر کرد.

 از میان بهارستانی ها رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس یازدهم در واکنش به سفر خانواده محمدباقرقالیباف به ترکیه که گفته می شود برای خرید سیسمونی بود، گفت: «نباید گناه فرزند را به اسم پدر نوشت. گناه هیچکس به پای کس دیگری نوشته نمی‌شود.»

حسینعلی شهریاری افزود: «بالاخره والدین تا زمانی که فرزندانشان تحت قیومیت والدین هستند زیر نظر آن‌ها هستند اما وقتی ازدواج می‌کنند تمامی تصمیماتشان را بدون در نظر گرفتن نظر والدین می‌گیرند.»

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر این نکته که هر کسی مسئول اعمال خودش است اظهار کرد: «هر کسی مسئول کار خودش است و نمی‌شود گفت چون دختر آقای قالیباف به ترکیه رفته پس اشکال از او است!»

این نماینده مجلس با بیان بی اطلاعی قالیباف از تصمیمات خانواده خاطرنشان کرد: «برخی مواقع نمایندگان به‌ویژه آقای قالیباف که ریاست مجلس را بر عهده دارند، آنقدر گرفتاری دارند که اطلاعی از رفت‌وآمدها و تصمیمات خانواده ندارند.»

وی ادامه داد: «آقای قالیباف مدتی هم مبتلا به کرونا شده بودند و شب‌ها در مجلس می‌خوابیدند؛ به همین دلیل در جریان تصمیمات و سفرهای خانواده نباشند».

احمد علیرضابیگی، نماینده مجلس یازدهم نیز پس از توضیحات رئیس مجلس در جلسه غیر علنی روز گذشته تاکید کرد: آقای قالیباف در صحبت‌های خود خرید ملک در ترکیه را تکذیب و به اینکه در این ماجرا «موضوعات پشت پرده» وجود داشته، اشاره کردند.

علیرضابیگی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات برخی نمایندگان درباره اینکه ماجرای سیسمونی‌گیت بازی‌ای برای تضعیف قالیباف در انتخابات هیات‌رییسه مجلس در خرداد پیش رو است، گفت: به هر حال بخشی از همکاران ما درباره مدیریت آقای قالیباف در مجلس نقطه‌نظراتی دارند و می‌گویند این مدیریت نتوانسته به شایستگی ظرفیت‌های مجلس را مورد بهره‌برداری قرار دهد تا بتوانیم اثربخشی مجلس را بالا ببریم.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم این داستان تنها برای تحت‌الشعاع قرار دادن انتخابات هیات‌رئیسه است چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، چرا که زمانی برای حاشیه‌سازی یک خبر دروغ پخش می‌شود، اما به هر حال این سفر انجام شده بوده و ممکن است برخی روی آن مانور رسانه‌ای بدهند. اما در حال اصل خبر صحت دارد.

پس از چند روز سکوت بالاخره محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جلسه ای غیررسمی نکاتی را درباره سفر چند تن از اعضای خانواده‌اش به ترکیه مطرح کرد. محور صحبت‌های رئیس مجلس را منتشر کرده که در ادامه می آید:

"اول خوب است شما بدانید که وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست ولی وقتی در نهایت تصمیم گرفتند این سفر را بروند، طبیعی بود که مادر هم باید برای مراقبت از دختر باردار همراه آنها می رفت.  برای خرید هم  داستان سرایی ها کردند که  اینقدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده  و تهمت زدند و برای تخریب هشتگ سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه دار کند، در حالیکه همه اینها دروغ بود.

خیلی ها به من گفتند  این سفر اتفاق ویژه ای نیست و سوءاستفاده ای هم از بیت المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است کاملا هم عادی و بدون تشریفات  بوده و حتی از پروتکل ها هم استفاده نشده است مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی، مکر با پاس سیاسی رفتند، مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند لذا موضع گیری لازم نیست ولی حرف من این بود که  همین حد هم پذیرفتنی نیست برای همین هم به آنها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه، یعنی همان سحر همان روز،  قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه ای مطرح کند،  عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام می‌دهد.

اما عده ای بدنبال پروژه سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند لذا تخریب ها را ادامه دادند.  اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.

واقعا خصوصی ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبر دار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آن ها قرار داده شده است. یک زمان گفتن دلیل سفر خرید بوده است بعد که دیدند این مساله اینقدر بزرگ نبود که بتواند چنان موج شود که ما را به انفعال بکشاند، گفتند دلیل سفر خرید ملک بوده و حتی برای آن جعل سند کردند.

 بالاخره مجلس در این دو سال کارهای بزرگی انجام داده است تلاش زیادی می کنند که عنوان مجلس انقلابی را تخریب کنند.  این تخریب ها هزینه ایستادن در جهت خواست مردم است. هرگاه کاری برای مردم انجام دادیم و سمت مردم ایستادیم، پروژه سازان دست به کار شدند.

شما از ابتدا نگاه کنید از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند، در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس.  هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت الشعاع قرار دهند. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان می دهد که دیگر هیچ حد و مرزی را قائل نخواهند بود."

به گزارش اترک، انتخاب سبک زندگی افراد در هر جایگاه و موقعیتی باشند، امری شخصی است اما از آنجا که برخی از مسئولان همواره شعار سبک زندگی اسلامی داده و انقلابی بودن را به عنوان مشی سیاسی خود معرفی کرده اند، خود به خود در اذهان عمومی انتظاراتی را ایجاد و سطح توقع عمومی را تغییر داده اند. به همین دلیل این سفر تا این اندازه موجب آزردگی خاطر مردم در شرایط سخت اقتصادی شده است.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه