ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
اطلاع رسانی

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید روزنامه در چند ماهِ اخیر، و تلاش ما در راستای ادامه انتشار روزنامه «اترک» به‌روال معمول و حفظِ کیفیت و تیراژ روزنامه، ناگزیر به حذفِ امکان بازدید رایگان سایت و به‌تبع آن فروشِ آنلاین مطالب از طریق سایت هستیم. بنابر وضعیتِ اقتصادی اخیر، خاصه گرانی و نبودِ کاغذ موردنیاز برای انتشار روزنامه، در صورتی‌ که متقاضیِ بازدید از سایت روزنامه هستید و جهتِ یاری به امر فرهنگی و امکان ادامه انتشار روزنامه در این مسیر نیز ما را همراهی کنید.

چانچه تا اکنون عضو سایت نیستید، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

چنانچه قبلا ثبت نام کرده‌اید، بر روی گزینه ورود به سایت کلیک کنید.

خبرهای روز

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای شهر مشهد:

حذف ردیف حاشیه مشهد از لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر ناگواری است

اترک/ رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص حذف ردیف بودجه حاشیه شهر مشهد از لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: متاسفانه این موضوع خبر بسیار ناگواری برای مشهدالرضا بود. باید توجه داشت خدماتی که شهر مشهد ارائه می‌دهد، ملی بوده ولی بودجه‌اش محلی است.

سید ابراهیم علیزاده اظهار کرد: با توجه به عنایت ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به مشهد و حاشیه شهر دارند و حتی بعضا اسم محلات را در بیاناتشان می‌آورند اما همکاران ما در تنظیم بودجه شهر مشهد کم‌لطفی کرده‌اند.

وی افزود: حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور نیز زمانی که عهده‌دار تولیت آستان قدس رضوی بود، توجه ویژه‌ای به حاشیه شهر داشت. بنابراین انتظار و نگاه ما این است که دولت در این خصوص تجدید نظر کرده و ردیف اعتبار را حتما مد نظر قرار دهد. باید صدای رسای کسانی باشیم که می‌خواهند به مشهد خدمت کنند اما اعتبارات محدود است و ضرورت دارد دولت توجه جدی به این موضوع داشته و مجلس نیز عنایتی کند که این ردیف بازگردد تا بتوانیم خدمات ارزنده‌ای به مردم این مناطق داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچکدام از مناطق شهر را نمی‌توان از هم منفک کرد، گفت: هر گونه آسیبی به فضای حاشیه شهر قطعا کل شهر را درگیر می‌کندذزیرا تمام مناطق شهری در ارتباط با یکدیگر است. مناطق حاشیه‌ای مشهد نزدیک حرم مطهر و در متن شهر قرار داشته و فقط به دلیل کمبود خدمات نام آن را حاشیه شهر گذاشته‌ایم.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ما انتظار داریم مجلس و دولت توجه ویژه‌ای به شهر امام مهربانی‌ها داشته باشند و نه تنها بودجه را حذف نکنند بلکه به حدی بودجه اختصاص دهند که بتوانیم ارائه خدمات مطلوبی به مجاوران و زائرانی که از اقصی‌نقاط کشور به مشهد می‌آیند، داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اعتبارات کافی را برای حاشیه شهر مهیا کند، گفت: شورای ششم علاوه بر اینکه تلاش می‌کند به کل شهر خدمت‌رسانی مطلوبی داشته باشد، نگاه ویژه‌ای نیز به حاشیه شهر دارد. بر این اساس شهرداری ۳۰ درصد از بودجه ۱۴۰۱ را به حاشیه شهر اختصاص داده است. متاسفانه طی این ۵۰ سال فاصله ارائه خدمات بیشتر شده است. امیدواریم بتوانیم شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر تغییر دهیم و در مسیر بهبود وضعیت این مناطق گام‌های مثبتی برداریم. قطعا شهرداری به تنهایی نمی‌تواند اعتبارات لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های خدماتی ضروری مثل ساخت بیمارستان، مدرسه و... مهیا کند. در این شرایط لازم است همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا فاصله این خدمات کمتر شود.

علیزاده در خصوص مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای حل مسائل حاشیه شهر در مشهد گفت: اولین حرکت شورای ششم مصوبه راه‌اندازی پایگاه زودبازده بوده است. این مصوبه کلیه محلات نیازمند بازآفرینی هدف به ویژه حاشیه شهر را در بر می‌گیرد. در واقع برای هر محله ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که این اعتبارات با نظر مستقیم مردم، دفاتر تهسیلگری و ائمه جماعات مساجد صرف برطرف‌سازی نیاز ضروری مردم خواهد شد و این شهروندان خواهند بود که پروژه‌ها را تعریف می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه در شورای مشهد برای ۵۱ محله حاشیه‌ای به ازای هر محله حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب همین مصوبه تخصیص داده شده، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده که ۲۸۰ میلیارد تومان آن در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ و مابقی آن در بودجه ۱۴۰۱ قرار است مصوب شود. انشالله بتوانیم تحرک پروژه‌های توسعه پیشران را آغاز و برای سال‌های بعد نیز تلاش‌مان بر این باشد که شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر متمایل کنیم. شهردار مشهد نیز اعتبارات حاشیه شهر را از ۱۰ به ۳۰ درصد رسانده و حدود ۲ تا سه برابر کرده‌ که امیدواریم در عمل نیز بتوانیم گام‌های مثبتی در این مسیر برداریم.

تبلیغ

ارسال دیدگاه شما

روزنامه در یک نگاه
ویژه نامه
تبلیغ تبلیغ پرتال استانداری خراسان شمالی
بالای صفحه